Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Noticies

L’Ajuntament d’Alcarràs estalvia gairebé 6.000 euros en la renovació d’un vehicle de la Policia Local

L’Ajuntament d’Alcarràs s’ha estalviat 5.978,4 euros en la contractació d’un nou vehicle per a la Policia Local, que ja ha estrenat aquest novembre.

13/11/2019

L’Ajuntament d’Alcarràs estalvia gairebé 6.000 euros en la renovació d’un vehicle de la Policia Local
El nou vehicle de la Policia Local d'Alcarràs, adquirit per l'Ajuntament en sistema de rènting

Així, el nou cotxe per a realitzar les seves patrulles, un Seat Ateca tipus SUV, s’ha adquirit amb el sistema de rènting per a 4 anys, per un import mensual de 1.051,60 euros, i substitueix el Nissan Qashqai també de tipus SUV, que tenien fins ara, ja que havia vençut el lloguer, també en sistema de rènting, amb el qual s’havia adquirit, per un import mensual de 1.176,15 euros.

 

L’alcalde Manel Ezquerra s’ha mostrat satisfet de la nova adquisició, ja que “d’aquesta manera el consistori s’estalvia 124,55 euros mensuals, el que suposa un estalvi anual de 1.494,60 euros i que una vegada finalitzi el lloguer del nou vehicle, d’aquí a 4 anys, ens permetrà un estalvi de gairebé 6.000 euros, que podrem dedicar a altres necessitats del poble, sense haver de reduir cap prestació pública ni la qualitat de cap servei municipal”.


L’Ajuntament d’Alcarràs contracta tres joves aturats per a formar-los

L’Ajuntament d’Alcarràs ha contractat tres persones, inscrites en el programa de Garantia Juvenil de Catalunya, per a formar-les durant un període de sis mesos, en el qual estaran en pràctiques i a jornada complerta.

12/11/2019

L’Ajuntament d’Alcarràs contracta tres joves aturats per a formar-los
L’alcalde, Manel Ezquerra, donant la benvinguda al consistori d’Alcarràs als tres nous joves contractats.

Els joves es van incorporar el 31 d’octubre i cobriran, respectivament, les places de Treballadora Social a l’Àrea de Joventut, Administratiu al Patronat Municipal d’Esports, i Administratiu a l’Àrea de Serveis Generals i Intervenció, per tal que prestin els seus serveis amb la finalitat de millorar la seva ocupabilitat amb l’adquisició de competències derivades de la pràctica laboral.

 

L’alcalde, Manel Ezquerra, ha exposat que “hem volgut cooperar amb aquesta iniciativa que pretén que els joves puguin adquirir aptituds i desenvolupament professional, per tal que puguin millorar posteriorment el seu futur laboral”.

 

El període de pràctiques establert ha d’estar sota la supervisió d’un tutor o tutora que mitjançant un informe podrà mostrar la progressió i el desenvolupament del jove en el lloc de treball.

 

El programa de contractació de joves en practiques és una iniciativa a nivell europeu que engloba un conjunt d’activitats i mesures per tal de reduir l’atur juvenil i incentivar, així, la inserció laboral; i està completament subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i cofinançat pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d’Ocupació Juvenil.


Alcarràs reordena el trànsit de dos carrers del Centre Històric per millorar la circulació viària

L’Ajuntament d’Alcarràs ha reordenat el trànsit del carrer Pau Casals i del carrer del Mig, al Centre Històric de la vila, per a millorar-ne la circulació viària.

07/11/2019

Alcarràs reordena el trànsit de dos carrers del Centre Històric per millorar la circulació viària
Plànol dels carrers afectats per la reordenació del trànsit a Alcarràs.

Així, a partir d’aquesta setmana i arran de la perillositat que suposava que aquests dos carrers tinguessin direccions contraposades en trams seguits dels mateixos, el carrer Pau Casals canvia el sentit de la direcció des del carrer Calvari cap al carrer La Bassa, i passarà a ser tot d’una sola direcció, venint del carrer de Lleida cap al carrer La Bassa i seguirà en el mateix sentit fins al carrer Calvari. Al seu torn, el carrer del Mig canvia el sentit de la direcció des del tram del carrer La Bassa cap al carrer Calvari, i també passarà a ser d’un sol sentit des del carrer Calvari fins al carrer de Lleida.

 

La nova ordenació del trànsit del carrer Pau Casals d'Alcarràs

 

El primer tinent alcalde, Jordi Janés, ha exposat que “recollim un prec dels veïns i veïnes d’aquesta part del nostre Centre Històric, per la perillositat per als vianants i els vehicles que hi passes habitualment, ja que fins ara hi havia dos trams continuats de dos carrers paral·lels i estrets, en direccions contraposades. Alhora, hem aprofitat per a pintar senyals al terra, col·locar-ne de verticals i augmentar els trams de línies grogues, sobretot per a millorar la circulació de vehicles mixtos, com les furgonetes de neteja viària i els vehicles d’emergències, ja que hi havia trams pels quals no passaven ja que sovint hi havia cotxes estacionats. Amb aquestes millores, hem augmentat la seguretat i solucionat un problema de mobilitat al Centre Històric, que ocasionava riscs i molèsties als alcarrassins i les alcarrassines”.

 

Els operaris enllesteixen les millores en la seguretat vial al carrer del Mig d'Alcarràs


Alcarràs celebra una jornada per a commemorar l’arribada de l’aigua del Canal d’Aragó i Catalunya, l’any 1916

Alcarràs celebra, aquest pròxim dimecres, 6 de novembre, una jornada per a commemorar l’arribada de l’aigua del Canal d’Aragó i Catalunya al seu terme municipal l’any 1916, organitzada per totes les Comunitats de Regants de la capital del Baix Segrià. La jornada està prevista entre les 10 i les 14 hores, al centre municipal “Lo Casino”, i finalitzarà amb un dinar en un conegut restaurant d’Alcarràs.

04/11/2019

Alcarràs celebra una jornada per a commemorar l’arribada de l’aigua del Canal d’Aragó i Catalunya, l’any 1916
El Canal d'Aragó i Catalunya al seu pas pel terme municipal d'Alcarràs.

Els organitzadors han informat que comptaran amb l’assistència, entre altres, de la presidenta de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre, Maria Dolores Pascual, i el director general de Desenvolupament Rural, Oriol Anson, que s’encarregaran de clausurar la jornada; el president del Canal d’Aragó i Catalunya, José Luís Pérez, que durà a terme una conferència sobre l’embassament de Sant Salvador; el vicepresident del Canal, Simeó Abad, i l’alcalde d’Alcarràs, Manel Ezquerra, que s’encarregaran d’inaugurar la jornada.

 

L’alcalde Manel Ezquerra ha exposat que “no s’entendria el canvi i la transformació positiva que va suposar l’arribada de l’aigua a Alcarràs. Com en tants altres municipis d’arreu, l’aigua va portar vida, progrés i benestar, pel que des del consistori estem contemplant mesures i actuacions per a donar a conèixer encara més als i les estudiants d’Alcarràs, i a la població en general, aquesta transcendent efemèride que va canviar la història del nostre poble”.  

 

El Canal d'Aragó i Catalunya al seu pas pel terme municipal d'Alcarràs

 

Programa

A les 10 hores, hi haurà la inauguració, a càrrec de Siméo Abad i Manel Ezquerra. Tot seguit, a les 10.15 hores, hi haurà una conferència sobre la memòria de l’arribada de l’aigua al terme municipal d’Alcarràs i la creació de les comunitats de basa i la comunitat general, a càrrec d’Adrián Benedico, Secretari Assessor de la Comunitat General de Regants (CGR) del Canal de Catalunya i Aragó.

 

A les 11.15 hores, està programada la xerrada sobre la construcció dels grans embassaments, a càrrec de Rafael Romeo, cap del Servei Segon d’Explotació de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre. A continuació, a les 11.45 hores, Roberto Quintilla, dels Serveis Tècnics de la CGR del Canal d’Aragó i Catalunya, està previst que parli de la gestió de les campanyes de res i de les dotacions de reg.

 

A les 12.15 hores, està prevista la conferència de José Luís Pérez, president de la CGR del Canal d’Aragó i Catalunya, sobre l’embassament de Sant Salvador. Finalment, abans del dinar de germanor entre tots els assistents, s’ha programat l’acte de clausura, a càrrec d’Oriol Ansón, director general de Desenvolupament Rural de la Generalitat de Catalunya, i de Maria Dolores Pascual, presidenta de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre.


El nou cementiri d’Alcarràs, a punt per entrar en funcionament

El consistori de la capital del Baix Segrià n’obrirà portes aquest divendres, per a que tothom que ho desitgi el pugui visitar

30/10/2019

El nou cementiri d’Alcarràs, a punt per entrar en funcionament
El nou cementiri d'Alcarràs, a punt d'obrir les seves portes

L'Ajuntament d'Alcarràs obrirà portes al nou cementiri de la vila, ubicat al costat del Polígon Tossalet Roig, aquest pròxim divendres, 1 de novembre, coincidint amb la festivitat de Tots Sants, tenint en compte que estan a punt de finalitzar els treballs de construcció de la primera fase. Així, tots els qui s’apropin a visitar-lo entre les 9 i les 19 hores, podran veure com s’ha realitzat la urbanització i l’enjardinament dels carrers del nou recinte funerari, i l’adequació de 240 nínxols.

 

En aquest sentit, l’alcalde Manel Ezquerra, ha exposat que “tenir a punt aquest nou cementiri ha estat una de les principals prioritats del nou equip de govern municipal d’Alcarràs, que hem hagut d’accelerar tant com ha estat possible els treballs, ja que avui només queden dos nínxols lliures al cementiri actual, i a causa dels nombrosos endarreriments que havia acumulat l’obra aquests darrers anys, per això aquest divendres convidem a la ciutadania a veure com està quedant ara que ja està pràcticament enllestida la primera fase”.

 

El nou cementiri

Finalment, el projecte del nou cementiri, que preveu que pugui acabar tenint un total de 1.968 nínxols i 294 urnes, estableix la seva construcció en sis fases. La primera d’aquestes etapes, a punt de finalitzar, ha comportat la construcció dels primers 240 nínxols, així com la urbanització, dels carrers, paviments, accessos, treballs de jardineria, entre altres. El pressupost inicial d'execució d'aquesta primera part de l’obra ascendeix a més de 600.000 euros, amb l’IVA inclòs.

 

El nou cementiri d'Alcarràs, a punt d'obrir les seves portes

 

Treballs de dignificació i millora del cementiri actual

D’altra banda, el primer tinent alcalde, Jordi Janés, ha exposat que coincidint amb la celebració de Tots Sants, l’Ajuntament d’Alcarràs ha dut a terme treballs de dignificació i millora del cementiri actual. Aquests han consistit en renovar flors, arbusts, arbres i altres elements de la zona jardineria, així com a millorar la part de terra, repintar els bancs i ampliar el nombre de contenidors de reciclatge existents.

 

La part més antiga del cementiri actual d'Alcarràs


Alcarràs ja ho té tot a punt per la XVI Motoboirada

La popular trobada de Motards 2019 està oberta a tot tipus de motos i cotxes clàssics

29/10/2019

Alcarràs ja ho té tot a punt per la XVI Motoboirada
La XV Motoboirada d'Alcarràs. Fotos: Vintage Classic Ramon Tomas

Aquest pròxim diumenge, 3 de novembre, se celebra la XVI Trobada de Motards d’Alcarràs, coneguda com a Motoboirada, a partir de les 9 hores al Pavelló Polivalent de la capital del Baix Segrià.

 

Enguany, l’entitat organitzadora, Motards d’Alcarràs Grup, ha previst que tothom que ho desitgi, pugui esmorzar per 5 euros, que es dugui a terme una exposició i prova de motos Triumph, Husqvarna, i Benelli, per gentilesa de Beni Moto i amb la col·laboració de Juan Carlos Toribio i del Patronat Municipal d’Esports de l’Ajuntament d’Alcarràs.

 

La popular Trobada està oberta a tot tipus de motos i a tots aquells conductors de cotxes clàssics que es vulguin animar a assistir-hi, i a les 13 hores hi ha previst un sorteig de regals.

 

La regidora d’Esports, Ester Ibars, ha volgut “animar a tots els afeccionats i les afeccionades a les motos i als cotxes clàssics a gaudir d’aquesta popular i participada trobada, que començarà amb un molt bon esmorzar i ens permetrà gaudir d’una magnífica jornada plena de bons moments a Alcarràs”.

La Motoboirada d'Alcarràs 2018. Foto Vintage Classic Ramon Tomas


Alcarràs remunicipalitza la gestió del servei de neteja viària

El Ple extraordinari de l'Ajuntament d’Alcarràs, celebrat aquest dijous, 24 d’octubre, va aprovar per unanimitat dels 10 regidors assistents, la recuperació de la gestió directa centralitzada del servei de neteja viària. D’aquesta manera, a partir de les pròximes setmanes, aquesta tasca serà desenvolupada de forma directa per treballadors municipals, ja que ha vençut el contracte d’adjudicació i cap de les dues parts té interès a renovar-lo o adjudicar-lo a una altra empresa.

25/10/2019

Alcarràs remunicipalitza la gestió del servei de neteja viària
La corporació municipal d'Alcarràs 2019-2023

Motivació

Així, segons ha exposat l’alcalde, Manel Ezquerra, la decisió està motivada pel fet que “actualment, la neteja viària es considera totalment insuficient ocasionant greus perjudicis als veïns; alhora que la contractista manifesta que el servei està infravalorat, que no és rendible i no assoleix les previsions de benefici industrial que pretenien, a causa de l’increment de població i de vies públiques a netejar”.

 

Per Ezquerra, “aquesta és la millor solució, ja que l’Ajuntament no preveu l’obtenció de beneficis, i pot optimitzar el servei amb recursos propis que no li ocasionaran despeses generals o extraordinàries, com pot ser la col·laboració d’altres seccions de la brigada que ja de fet venen realitzant tasques auxiliars de neteja. En aquest sentit, preveiem subrogar els treballadors actuals, incrementar l’equip de 4 a 5 persones i els horaris de prestació del personal, pel que es milloraran les freqüències de neteja manual i amb aigua a pressió, alhora que es realitzaran i publicaran les freqüències com es fa actualment”.

 

Sense afectacions significatives al pressupost

En el transcurs de la sessió també es va exposar que la prestació recuperada no ha d’afectar l’execució pressupostària de 2019, un cop efectuades les transferències corresponents, es preveu que restin dins de les previsions inicials que eren de 181.000 euros i que ara, segons les obligacions de reconegudes netes seran de 181.959,34 euros, el que suposa una previsió d’increment només del 0,53%. Tot plegat, permetrà incrementar l’horari del servei, que fins ara per part del contractista era de 135 hores setmanals, a 160 hores setmanals que duran a terme des del consistori. Amb tot, es complementarà amb la contractació d’un servei extern de màquina de neteja i conductor, que s’utilitzarà 3 cops a la setmana (unes altres 18 hores setmanals més de servei), i la resta de dies es funcionarà amb equips manuals. La màquina tindrà un major rendiment respecte a l’actual, ja que es passa d’una màquina d’arrossegament a una d’aspiració.

 

Igualment, es va informar que a escala orgànica el personal destinat al servei de neteja s’integrarà en la brigada de serveis comunitaris, per tant sota el comandament dels responsables d’aquest servei, amb el que s’aconseguirà una major coordinació dels serveis. Per tant, quan sigui necessari el servei de neteja es podrà complementar amb personal de la brigada per a regar els carrers i viceversa quan sigui necessari per a la brigada serveis en serveis concrets.

 

Objectius i Memòria valorada

Al seu torn, el primer tinent alcalde Jordi Janés, ha senyalat que “la neteja és una de les preocupacions principals de la ciutadania, pel que el Govern Municipal vol implantar un servei de neteja útil, avantatjós i eficaç, pel que el recuperem per a aconseguir que estigui a l'altura de les necessitats i del creixement que està experimentant Alcarràs en els últims anys. A més a més, a partir d’ara podrem posar l'accent en temes tan importants per nosaltres com són el medi ambient i el foment de la recollida selectiva i del sistema porta a porta”.

 

Prèviament, s’han encarregat estudis de viabilitat econòmica i una Memòria descriptiva i valorada, que proposi totes les actuacions que s’han de dur a terme, a la Secretaria i els Serveis Tècnics municipals que han tingut en compte la facturació dels serveis a l'Ajuntament, les despeses de personal, les inversions en equipament i maquinària i els costos de finançament, les despeses de funcionament i les despeses generals. A més a més, a partir d’ara el consistori de la capital del Baix Segrià, entre altres beneficis, s’estalviarà la major part de l’IVA i el benefici industrial que actualment paga pel cost del servei.

 

Altres punts de la sessió plenària

En aquest mateix ple extraordinari, i arran de la remunicipalització de la gestió del servei de neteja viària, es va aprovar la modificació de la plantilla de personal de l’exercici 2019, per la unanimitat dels 10 regidors d’ERC, Junts per Alcarràs i Sempre Alcarràs, presents a la Sala, per a incorporar-hi un o una oficial de segona de manteniment i tres operaris o operàries.

 

Finalment, en la sessió també es van aprovar, amb l’abstenció dels 4 regidors d’ERC, dues modificacions de partides pressupostàries que no es preveu que s’acabin executant aquest any, per a poder fer front, entre altres, al pagament de despeses d’hores extres, complements salarials i despeses diverses no previstes i que estaven pendents, per un import de 62.000 euros d’una banda; i a la de la compra d’un vehicle per a la brigada municipal, donat que haurà d’assumir serveis que fins ara eren a càrrec de la contractista del servei de neteja viària, així com a les despeses dels salaris del nou personal de neteja que s’incorpora, i a una subvenció a una entitat esportiva local, entre altres despeses corrents. 


La primera edició del VedellaTast a Alcarràs esgota totes les existències de menjar i beure

La 28a Fira del Comerç i el Rebost de la capital del Baix Segrià consolida el nou format d’enguany amb un 20% més d’expositors i 9.000 m2 d’exposició

21/10/2019

La primera edició del VedellaTast a Alcarràs esgota totes les existències de menjar i beure
Gran afluència de públic el diumenge a la tarda a la 28a Fira del Comerç i el Rebost d'Alcarràs.

La primera edició del VedellaTast, celebrat aquest dissabte a Alcarràs, ha esgotat totes les existències de menjar i beure, segons han informat des de l’Associació de Ramaders de Boví de Carn d’Alcarràs (ARB) i l’Associació Catalana de Criadors de Boví de Carn (Asoprovac Catalunya), els quals, juntament amb el Departament d’Agricultura i l’Ajuntament d’Alcarràs van organitzar aquesta primera Fira Gastronòmica de la Vedella.

 

Així, en poc més de 4 hores, durant la tarda-vespre del dissabte, es van servir totes i cada una de les més de 4.200 racions de vedella que tenien preparades, a tots els nombrosos assistents que es van aproximar al recinte de les Escoles de baix, i que van poder optar entre alguna de les 2.000 racions de cassola, ja fos d’estofat, llengua, ronyó o cua; 1.200 hamburgueses i talls de llonganissa de pinxo, o les 1.000 porcions de rostit argentí de costella. Igualment, durant aquesta vetllada, que va començar amb un xou gastronòmic a càrrec del televisiu xef Marc Ribas, els tres productors de vi de la DO Costers del Segre i el de cervesa artesana de Ponent, presents amb estand propi a la festa, van exhaurir totes les seves existències.

 

 

La 28a Fira del Comerç i el Rebost ha ampliat recinte i nombre d’expositors

Al seu torn, l'Ajuntament d'Alcarràs ha fet balanç aquest dilluns, 21 d’octubre, de la 28a Fira del Comerç i el Rebost que s’ha dut a terme diumenge a la capital del Baix Segrià, i que, a banda d’incorporar per primera vegada el VedellaTast i el Saló de l’Automòbil, ha crescut amb 6.000 nous m2 i ha ampliat fins als 9.000 m2 el recinte d’exposició, alhora que ha incorporat un 20% més d’expositors i ha aconseguit un rècord històric de 122 estands diferents, al certamen que organitza conjuntament amb l’Associació Comerç i Serveis d’Alcarràs (ACSA).

 

Enguany, els milers de visitants que, malgrat la pluja intermitent del matí i sobretot gràcies al bon temps de la tarda, han volgut descobrir de primera mà tot el que aquesta nova edició de la Fira d’Alcarràs oferia, han pogut visitar una cinquantena de cotxes antics, i una seixantena de vehicles nous, d’ocasió i maquinària agrícola, exposats al centre de la població, 60 expositors de comerç, 35 de rebost, 6 d’automoció i maquinària agrícola, 9 parades de les mestresses de casa, 3 estands d’energia sostenible, vivers per a plantació i compost orgànic, i les 9 entitats presents al certamen.

 

Sor Lucía Caram, l’estrella solidària del diumenge

Precisament, una altra de les novetats d’enguany ha vingut de la nombrosa presència d’entitats al certamen, amb la Junta Local de l’AECC; FibroLleida; l’Associació de Familiars i Malalts d’Alzheimer d’Alcarràs; l’Associació de Diabètics d’Alcarràs i el Baix Segrià; els Kintos 2002; l’Associació Teatral El Garatge; l’Associació de Ramaders de Boví de Carn d’Alcarràs (ARB); l’Associació de Defensa Sanitària del Porcí d’Alcarràs; que enguany han comptat també amb l’acompanyament en una parada pròpia durant tot el dia de la popular monja i activista social, Sor Lucía Caram.

 

Precisament Caram ha estat l’encarregada de presidir el jurat del concurs de melmelades, que han guanyat Mercè Estrella, en la categoria tradicional, i Encarna Berrocal, en la innovadora. En el capítol de la solidaritat, també destaca els 730 euros recollits per les mestresses de casa, mitjançant la venda de torrades de Santa Teresa elaborades per elles mateixes, en benefici de l’Associació Refem, dedicada a atendre i acollir dones en situació d’emergència.

 

Finalment, entre la resta d’actes destacats d’aquesta 28a Fira del Comerç i el Rebost d’Alcarràs, que ha inaugurat el Delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Ramon Farré, acompanyat del president del Consell Comarcal del Segrià, David Masot, i d’una quinzena d’alcaldes de la comarca, diputats a Madrid i a la Diputació de Lleida, entre altres responsables d’entitats locals, també hi ha hagut el dinar popular de l’ACSA amb gairebé 400 persones, les jornades de portes obertes de dissabte i diumenge al Centre d’Interpretació del Món Rural d’Alcarràs (CIRMA), per les quals han passat 1.200 persones, i els populars Tres Tombs, amb més de 40 cavalls participants, i que ha anat a càrrec de l’Associació d’Amics del Cavall d’Alcarràs. A més a més, els assistents també han gaudit d’una mostra d’oficis antics i d’estris agrícoles, d’una classe de com preparar el popular “mondongo”, de la XVI Trobada de Puntaires, i de jocs populars tradicionals durant tot el dia.

 

 

Altres activitats paral·leles

A banda dels actes d’aquest cap de setmana, Alcarràs també acollirà, aquest dimarts, 22 d’octubre, a Lo Casino, dues conferències del catedràtic de Nutrició i Bromatologia, professor emèrit de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona, i reconegut científic que va ser membre del Quadre d’Experts en Seguretat dels Aliments de l’OMS, Abel Mariné, la primera de les quals s’adreçarà a estudiants a les 12.15 hores, i la segona, per al públic general, tindrà lloc a les 15.30 hores. En el transcurs d’aquestes, Mariné parlarà sobre els mites i la realitat de l’alimentació saludable, i explicarà el valor nutritiu de la carn de vedella, la qualitat que ha de tenir, el seu paper en una dieta variada i equilibrada, i els mites que circulen sobre la seguretat del seu consum.

 

Finalment, el dijous, 24 d’octubre, a partir de les 9 hores, es durà a terme la XXI Jornada Tècnica de Boví de Carn d’Alcarràs a Lo Casino, ubicat al carrer Major, 84-86 de la capital del Baix Segre.


La 28a Fira del Comerç i el Rebost d’Alcarràs incorpora el VedellaTast i el Saló de l’Automòbil

L'Ajuntament d'Alcarràs ha presentat aquest dimecres, 16 d’octubre, les novetats més destacades de la 28a Fira del Comerç i el Rebost de la vila, que es durà a terme els pròxims dissabte, 19 i diumenge, 20 d’octubre, entre les quals ressalta la incorporació al certamen de la primera Fira Gastronòmica de la Vedella, anomenada VedellaTast, i del primer Saló de l’Automòbil.

16/10/2019

La 28a Fira del Comerç i el Rebost d’Alcarràs incorpora el VedellaTast i el Saló de l’Automòbil
Presentació de la 28a Fira del Comerç i el Rebost d'Alcarràs.

En l’acte, que s’ha dut a terme al Centre d’Interpretació del Món Rural d’Alcarràs (CIRMA), hi ha participat l’alcalde Manel Ezquerra, el regidor de Promoció Econòmica i primer tinent alcalde, Jordi Janés, acompanyats entre altres per la presidenta de l’Associació de Comerç i Serveis d’Alcarràs (ACSA), Iolanda Gòdia, i el president de l’Associació de Ramaders de Boví de Carn d’Alcarràs (ARB), Ruben Manonelles, i la gerent de l’entitat, Espe Hernàndez.

 

Programa del certamen

Pel que fa a la programació de l’esdeveniment, el primer acte, una conferència del catedràtic de Nutrició i Bromatologia, professor emèrit de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona, i reconegut científic que va ser membre del Quadre d’Experts en Seguretat dels Aliments de l’OMS, Abel Mariné, prevista per al divendres, 18, entre les 12.15 i les 15.30 hores a Lo Casino, a causa de la vaga general prevista, s’ha traslladat al dimarts, 22 d’octubre, tot i que mantindrà el mateix lloc i hora. En el transcurs de la mateixa, Mariné parlarà sobre els mites i la realitat de l’alimentació saludable, i explicarà el valor nutritiu de la carn de vedella, la qualitat que ha de tenir, el seu paper en una dieta variada i equilibrada, i els mites que circulen sobre la seguretat del seu consum.

 

Per tant, la primera activitat vinculada al VedellaTast 2019 serà el xou cooking a càrrec del mediàtic cuiner Marc Ribas, que tindrà lloc el dissabte, 19, a partir de les 18.30 hores, a les Escoles de Baix. Tot seguit, al mateix emplaçament i a partir de les 19.30 hores, fins a la mitjanit, hi haurà les degustacions de vedella, al preu d’1,5 euros. En la seva exposició, els responsables de l’entitat ramadera també han exposat que, a partir del dia 17 i fins el 24 d’octubre, la dotzena de restaurants del municipi adherits a la festa serviran un menú especial de VedellaTast. Finalment, han recordat que el dijous, 24 d’octubre, a partir de les 9 hores, es durà a terme la XXI Jornada Tècnica de Boví de Carn d’Alcarràs a Lo Casino, ubicat al carrer Major, 84-86 de la capital del Baix Segre.

 

Pel que fa a la Fira del Comerç i el Rebost, els actes començaran el diumenge, 20 d’octubre, a les 10 hores, amb la XVI Trobada de Puntaires a la Plaça del Toll; seguirà a les 11 hores, amb la inauguració de la Fira, davant del recinte de les Escoles de Baix, a càrrec del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; i a les 12.30 hores i hauran els tradicionals Tres Tombs, a càrrec de l’Associació Amics del Cavall d’Alcarràs, que es podran veure entre la Plaça de l’Església i la Plaça Nova. Tot seguit, a les 14 hores, els membres de l’ACSA duran a terme un dinar al Pavelló Polivalent; i a les 18 hores hi haurà el concurs de melmelades locals amb la presència de la conegudíssima Sor Lucía Caram, que des del matí voltarà per la Fira i signarà llibres de cuina solidaris, fins que a les 20 hores es dugui a terme la cloenda del certamen.

 

Què hi haurà a la Fira?

Segons han exposat la presidenta dels comerciants alcarrassins, i el regidor de Promoció Econòmica, a la fira s’hi podran trobar parades de producte de proximitat, de comerç local, tasts i degustacions, exposició d’automòbils i maquinària agrícola, una mostra d’oficis antics i d’estris agrícoles, la XVI Trobada de Puntaires, a més a més d’activitats familiars i jocs populars tradicionals durant tot el dia.

 

El president dels ramaders, Ruben Manonelles, ha animat a la gent a venir al primer VedellaTast, “per a saber els beneficis de la carn, conèixer el poble i la vedella, i el que es pot fer amb una vedella, ja que posarem parts de la vedella que la gent normalment no està acostumada a menjar”.

 

Finalment, l’alcalde Manel Ezquerra, ha animat a la gent a venir, ja que “aquest cap de setmana celebrem la 28a edició de la Fira d’Alcarràs, amb aquest VedellaTast que incorporem, i heu de venir ara que ve l’hivern, ja que és ara quan s’ha d’omplir el rebost, i aquesta Fira nostra és la del Comerç i el Rebost”.


L’Ajuntament d’Alcarràs aprova una moció en suport als presos polítics i en reclama la seva llibertat immediata

Després de la sentència condemnatòria dictada pel tribunal Suprem contra els líders polítics catalans, l’Ajuntament d’Alcarràs ha aprovat aquest dilluns una moció (proposada per Sempre Alcarràs, Junts per Alcarràs i Esquerra Republicana) en suport i solidaritat als presos polítics i reclamant la seva immediata posada en llibertat.

14/10/2019

L’Ajuntament d’Alcarràs aprova una moció en suport als presos polítics i en reclama la seva llibertat immediata
D'esquerra a dreta: Ester Ibars, Manel Ezquerra i Jordi Janés

Després de la sentència condemnatòria dictada pel tribunal Suprem contra els líders polítics catalans, l’Ajuntament d’Alcarràs ha aprovat aquest dilluns una moció (proposada per Sempre Alcarràs, Junts per Alcarràs i Esquerra Republicana) en suport i solidaritat als presos polítics i reclamant la seva immediata posada en llibertat.

 

Ho ha fet aquest dilluns al migdia en un ple extraordinari convocat de manera urgent després de conèixer la sentència.

 

La moció s’ha aprovat per unanimitat per l’Equip de Govern, format per Sempre Alcarràs i Junts per Alcarràs, i Esquerra Republicana i amb l’absència excusada de la portaveu i única regidora socialista Gemma Escar.

 

Segons ha exposat l’alcalde Manel Ezquerra, la presó preventiva no ha ajudat a resoldre el conflicte i “creiem que aquesta condemna tampoc ho farà”. Així mateix, l’Equip de Govern també ha exposat que “la convivència i el respecte són fonamentals en qualsevol democràcia” i que “no es poden empresonar les idees”.

 

En aquest sentit, des de l’Ajuntament d’Alcarràs han reclamat a tots els responsables polítics que liderin un procés de diàleg i negociació per resoldre el conflicte.  


Alcarràs organitza el VedellaTast, la primera festa gastronòmica al voltant de la carn de vedella

En el marc de la 28a Fira del Comerç i del Rebost d’Alcarràs, l’Associació de Ramaders de Boví de Carn, amb la col·laboració d’Asoprovac i el departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, ha organitzat la I edició del VedellaTast. Es tracta d’un esdeveniment que aprofita la importància que té la capital del Baix Segre com a centre productor de vedella i que comptarà amb un ampli ventall de propostes per gaudir dels beneficis i les qualitats d’aquesta carn.

09/10/2019

Alcarràs organitza el VedellaTast, la primera festa gastronòmica al voltant de la carn de vedella
Fotografia de la Fira del Comerç i del Rebost 2018 d'Alcarràs.

En el marc de la 28a Fira del Comerç i del Rebost d’Alcarràs, l’Associació de Ramaders de Boví de Carn, amb la col·laboració d’Asoprovac i el departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, ha organitzat la I edició del VedellaTast. Es tracta d’un esdeveniment que aprofita la importància que té la capital del Baix Segre com a centre productor de vedella i que comptarà amb un ampli ventall de propostes per gaudir dels beneficis i les qualitats d’aquesta carn.   

 

Els actes del VedellaTast començaran el divendres, dia 18, al Centre Cultural Lo Casino amb una xerrada sobre els beneficis de la ingesta de carn, a càrrec del catedràtic de nutrició i reconegut científic Abel Mariné. Es realitzaran dues sessions de la conferència: la primera, tindrà lloc a les 12.30 hores i serà exclusiva per l’alumnat de l’Institut d’Alcarràs i, la segona, es realitzarà a les 15.30 hores i estarà oberta a tot el públic.

 

El dissabte, dia 19, les Escoles de Baix seran seu d’una demostració gastronòmica a càrrec del mediàtic cuiner Marc Ribas. Tot seguit, es realitzaran degustacions de vedella i tastos de vins i cerveses fins a mitjanit. Els assistents podran comprar els tiquets de degustació al mateix recinte per 1,50 euros.

 

Per altra banda, el diumenge se celebrarà la 28a edició de la Fira del Comerç i del Rebost d’Alcarràs amb diverses activitats. Un any més, les Escoles de Baix s’ompliran de parades de productes de proximitat, de comerç local i tastos i, com ja és tradició, es premiarà la millor melmelada local.


Neix un projecte per promoure la igualtat de gènere a Alcarràs

L'Àrea de la dona de l'Ajuntament d'Alcarràs, conjuntament amb l'Associació de Mestresses de Casa, ha engegat el projecte Adona. Es tracta d’una iniciativa que neix amb l'objectiu de generar espais de trobada, relació i cooperació per a les dones del municipi.

08/10/2019

Neix un projecte per promoure la igualtat de gènere a Alcarràs
Logotip del projecte Adona

L'Àrea de la dona de l'Ajuntament d'Alcarràs, conjuntament amb l'Associació de Mestresses de Casa, ha engegat el projecte Adona. Es tracta d’una iniciativa que neix amb l'objectiu de generar espais de trobada, relació i cooperació per a les dones del municipi.

 

A través de xerrades, cursos, trobades i exposicions, cada trimestre es pretén incloure la perspectiva de gènere, l’apoderament de les dones i la promoció de la igualtat a Alcarràs.

 

Segons ha explicat la regidora Ester Ibars, “les activitats que es fan al municipi han de tenir un enllaç amb l'Associació de Mestresses de Casa, per la seva influència a l'hora de generar espais de trobada i crear xarxa”. 

 

La primera activitat d’Adona, ha tingut lloc aquest dimarts, 8 d’octubre, amb la primera sessió d’iniciació al ioga. La sessió costa 10 euros a les sòcies de les Mestresses de Casa i 12 euros a les no sòcies, i es repetirà amb una segona sessió el 15 d’octubre.

 

D’altra banda, en el marc del projecte Adona, l’associació cultural El Garatge realitzarà un taller gratuït el 8 de novembre per treballar l’art del riure. Així mateix, el dia 26, tindrà lloc una xerrada sota el títol ‘Relacions sanes i relacions tòxiques’. Per finalitzar el trimestre, el 10 de desembre, Adona ha programat el taller de cuina ‘Entrants de Nadal’, amb

degustació.


L’Ajuntament d’Alcarràs arranja el camí Cap de la Vall

L’Ajuntament d’Alcarràs executarà durant aquest octubre les actuacions de conservació, manteniment i reparació del camí Cap de la Vall, de titularitat municipal i el qual es troba en mal estat a causa de les pluges. Així mateix, també ha adjudicat les obres de soteig que es realitzaran a altres camins del terme municipal. Els arranjaments s’han adjudicat a diverses empreses locals i suposen una inversió de 133.094,79 euros, IVA inclòs.

03/10/2019

L’Ajuntament d’Alcarràs arranja el camí Cap de la Vall
Fotografia de les obres de sanejament al camí Cap de la Vall.

L’Ajuntament d’Alcarràs executarà durant aquest octubre les actuacions de conservació, manteniment i reparació del camí Cap de la Vall, de titularitat municipal i el qual es troba en mal estat a causa de les pluges. Així mateix, també ha adjudicat les obres de soteig que es realitzaran a altres camins del terme municipal. Els arranjaments s’han adjudicat a diverses empreses locals i suposen una inversió de 133.094,79 euros, IVA inclòs.

 

En concret, les actuacions de reparació del camí Cap de la Vall suposen un cost de 93.445,75 euros, IVA inclòs. Dins d’aquest projecte tindran lloc quatre actuacions independents amb diverses empreses: sanejament i regeneració del camí, aixecament d’un tram de 200 metres del camí i pavimentació amb reg asfàltic. La primera obra, que ja s’està duent a terme, consisteix en la construcció d’una cuneta amb un tub de PVC per drenar les aigües.

 

Cal recordar que, a causa de les pluges de la passada tardor i a l’augment de les zones de reg per aspersió, s’ha produït un entollament constant al camí de Cap de la Vall que ha suposat la deformació de la via i l’aparició de sots en algunes parts que cal reparar.

 

Altres actuacions de soteig

 

D’altra banda, pròximament també es repararan altres camins del terme municipal que requereixen una actuació de soteig urgent per part de l’Ajuntament. Les obres s’han adjudicat per un import de 39.649,04 euros, IVA inclòs, i contemplen l’arranjament dels sots i les zones erosionades del paviment d’aquests camins, que suposen un total de 13,5 quilòmetres del terme municipal.


La Brigada Municipal d’Alcarràs recupera el servei d’esporga del municipi

La Brigada Municipal de l’Ajuntament d’Alcarràs ha iniciat aquesta setmana les tasques d’esporga dels arbres del municipi. Ho fa amb l’objectiu de millorar la tècnica de regulació de la vegetació després que s’hagi acabat el contracte de dos anys amb l’empresa que fins ara realitzava el servei.

02/10/2019

La Brigada Municipal d’Alcarràs recupera el servei d’esporga del municipi
Fotografia dels arbres que s’estan esporgant al carrer Joan XXIII d’Alcarràs.

La Brigada Municipal de l’Ajuntament d’Alcarràs ha iniciat aquesta setmana les tasques d’esporga dels arbres del municipi. Ho fa amb l’objectiu de millorar la tècnica de regulació de la vegetació després que s’hagi acabat el contracte de dos anys amb l’empresa que fins ara realitzava el servei.

 

La Brigada Municipal d’Alcarràs ha iniciat aquest dimarts la poda dels arbres del municipi per tal de prevenir l’excés de caiguda de fulles i controlar-ne la grandària. L’equip de Govern ha decidit recuperar el servei per millorar-ne la tècnica aprofitant la finalització de l’acord amb l’empresa contractada.

 

Segons ha explicat el responsable de la Brigada, Jordi Charles, el que es pretén és realitzar una esporga adequada per cada tipus d’arbre, com ara les amèlies i les moreres, ja que “si no s’esporga correctament, hi ha més risc que pateixin malalties fitosanitàries”. Per la seva banda, l’alcalde, Manel Ezquerra, també ha exposat que, amb la millora de la tècnica, també es donarà forma als arbres en concordança amb l’amplada de les voreres i dels carrers.

 

En aquests moments, s’està realitzant la porga dels arbres dels carrers Onze de Setembre, Joan XXIII, Devesa, entre altres, i està previst que els treballs s’allarguin un parell de mesos.


La Brigada Municipal d’Alcarràs arranja les places i parcs infantils del municipi

La Brigada Municipal de l’Ajuntament d’Alcarràs ha iniciat aquest setembre un conjunt d’actuacions de manteniment per tal de pintar i arranjar les diverses places i parcs infantils del municipi amb l’objectiu de millorar el seu aspecte i garantir la seguretat dels infants que hi juguen.

25/09/2019

La Brigada Municipal d’Alcarràs arranja les places i parcs infantils del municipi
Imatge d'un dels parcs infantils del municipi

La Brigada Municipal de l’Ajuntament d’Alcarràs ha iniciat aquest setembre un conjunt d’actuacions de manteniment per tal de pintar i arranjar les diverses places i parcs infantils del municipi amb l’objectiu de millorar el seu aspecte i garantir la seguretat dels infants que hi juguen.

 

Segons ha explicat el cap de la Brigada, Jordi Charles, l’equip de manteniment ja ha arranjat uns quants parcs i places d’Alcarràs, polint bé la fusta i tornant a pintar les àrees de joc dels més petits; una tasca que feia temps que no es feia i que l’Equip de Govern està prioritzant, per tal de tenir totes aquestes zones públiques enllestides i arranjades durant aquesta tardor. A més de la desena de parcs i places infantils, també repassaran i pintaran els bancs i altre mobiliari urbà.

 

S’actualitza el hardware dels ordinadors de la Biblioteca d’Alcarràs

 

Paral·lelament, l’Ajuntament també ha renovat el sistema operatiu dels equips de la Biblioteca Municipal per a millorar el seu rendiment i donar als usuaris l’accés a un servei àgil i ràpid. Com ha explicat el responsable informàtic de l’Ajuntament, Joan Companys, els ordinadors abans tardaven entre 3 i 4 minuts en arrancar, i amb aquesta actualització, estaran llestos per utilitzar en tan sols 30 segons.


L’alcalde d’Alcarràs es reuneix amb el subdelegat del Govern a Lleida

L’alcalde d’Alcarràs, Manel Ezquerra, s’ha reunit aquest dimarts a la tarda amb el subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, amb l’objectiu de conèixer les necessitats del municipi i treballar conjuntament en la recerca de solucions com ara la necessitat de millora de l'A-2 i de la xarxa de camins del municipi. A la reunió també han assistit el tinent d’alcalde, Jordi Janés, i la portaveu de PSC, Gemma Escar.

25/09/2019

L’alcalde d’Alcarràs es reuneix amb el subdelegat del Govern a Lleida
D'esquerra a dreta: Jordi Janés, Manel Ezquerra, José Crespín i Gemma Escar

L’alcalde d’Alcarràs, Manel Ezquerra, s’ha reunit aquest dimarts a la tarda amb el subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, amb l’objectiu de conèixer les necessitats del municipi i treballar conjuntament en la recerca de solucions com ara la necessitat de millora de l'A-2 i de la xarxa de camins del municipi. A la reunió també han assistit el tinent d’alcalde, Jordi Janés, i la portaveu de PSC, Gemma Escar. 

 

El principal tema que s’ha tractat durant la trobada ha estat la necessitat de millores en l’àmplia xarxa de camins d’aquest municipi, propietat de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE), que comunica Alcarràs amb altres pobles propers com Almacelles, Gimenells i Pla de la Font, Sucs, Raimat i Lleida. Uns camins que estan en mal estat i que són una causa constant de queixes i preocupació dels veïns del municipi.

 

La necessitat de millora de l’autovia A-2 ha sigut una altra qüestió tractada a la reunió. En aquest sentit, el subdelegat del Govern ha explicat a l’alcalde el projecte d'inversió prevista per part del Ministeri de Foment, per a la millora d'aquesta via en un tram de 15 quilòmetres entre Torrefarrera i Els Alamús i que, actualment, està pendent d'adjudicació definitiva. Per la seva part, Manel Ezquerra també ha destacat que caldria treballar l’estat del tram de l’A-2 que afecta Alcarràs, i que ha d'ajudar a rebaixar els accidents de tràfic i la sinistralitat de la via.


Alcarràs acull la XXIII Exposició comentada de varietats de préssec i nectarina aquest dijous

L'Institut de Recerca i Tecnologies Agroalimentàries (IRTA) organitza a Alcarràs, aquest dijous 5 de setembre, la 23a edició de l’Exposició comentada de varietats de préssec i nectarina. Una jornada anual que continua sent un punt de trobada per a tècnics, productors i viveristes.

03/09/2019

Alcarràs acull la XXIII Exposició comentada de varietats de préssec i nectarina aquest dijous
Imatge de la 4a Ruta de Patrimoni Alcarràs en Fruit

L'Institut de Recerca i Tecnologies Agroalimentàries (IRTA) organitza a Alcarràs, aquest dijous 5 de setembre, la 23a edició de l’Exposició comentada de varietats de préssec i nectarina. Una jornada anual que continua sent un punt de trobada per a tècnics, productors i viveristes.

 

El préssec és un dels cultius de fruita dolça més important a la demarcació de Lleida, però és un sector que va evolucionant i els productors han d’estar actualitzats amb la selecció de varietats per poder ser més competitius. Per aquest motiu, Alcarràs es retroba amb els especialistes del l’àmbit en aquesta nova edició, que anys enrere s’ha celebrat a Gimenells.

 

La jornada començarà a les 9 hores, a Lo Casino d’Alcarràs, amb la inauguració i presentació de la XXIII Exposició comentada de varietats de préssec i nectarina, a càrrec del director general de l’IRTA, Josep Usall, i l’alcalde d’Alcarràs, Manel Ezquerra.

 

Tot seguit, i durant el transcurs del dia, es realitzaran les ponències per part dels tècnics del sector, sobre les noves varietats de préssec i nectarina, noves branques d’investigació, i fets destacables d’actualitat com la susceptibilitat a gelades primaverals i danys per fred en postcollita.

 

Com a novetat d’enguany, hi haurà una zona d’exposició on les empreses podran mostrar les seves novetats, la qual es comentarà a les 12 hores amb els participants de la jornada. Concretament, com ha explicat la tècnica de suport en Transferència Tecnològica de l’IRTA, Montse Palau, es podran trobar una setantena de varietats de préssec i nectarina amb les seves fitxes explicatives, on es detallaran trets específics com calibre, acidesa i maduresa, entre altres, perquè el productor sàpiga quina és la més adient per plantar.


Alcarràs clou una Festa Major d’Estiu molt participativa

El castell de focs ha tancat, aquest diumenge 1 de setembre, la Festa Major d’Estiu d’Alcarràs, una celebració que va iniciar-se el passat dimecres i que ha comptat amb la participació de milers d’alcarrassins i alcarrassines al llarg de la quarantena d’actes que s’han organitzat durant els cinc dies de festa.

03/09/2019

Alcarràs clou una Festa Major d’Estiu molt participativa
Imatge de la Festa de les Cassoles, el dissabte de Festa Major.

El castell de focs ha tancat, aquest diumenge 1 de setembre, la Festa Major d’Estiu d’Alcarràs, una celebració que va iniciar-se el passat dimecres i que ha comptat amb la participació de milers d’alcarrassins i alcarrassines al llarg de la quarantena d’actes que s’han organitzat durant els cinc dies de festa.

 

L’Ajuntament d’Alcarràs ha acomiadat la Festa Major agraint a la ciutadania la seva nombrosa participació en tots els actes i concursos programats; actes com la Festa de les Cassoles de dissabte que va comptar amb la participació de 1.290 persones. De fet, l’alcalde d’Alcarràs, Manel Ezquerra, ha destacat que cada vegada hi ha més gent que s’anima a participar, així ho demostren els 15 grups que es van inscriure a la 13a edició del popular concurs culinari Lo Cullerot.

 

D’altra banda, cal destacar l’èxit de les activitats organitzades per l’Associació Cultural de Penyistes d’Alcarràs (ACPA) com, per exemple, la IV Cursa d'Andròmines, el sopar popular amb més d'un miler de persones; i la festa ‘Nit Revival Festival’ del dissabte, que va unir un públic amb moltes ganes de ballar els millors èxits dels 70, 80 i 90, i el remember de la discoteca Wonder. A més, el Concurs de Decoració de Penyes, organitzat per la Comissió de Festes, va aconseguir 18 penyes decorades de les 27 participants.

 

Com a novetat d’enguany, els balls de tarda i nit amb l’orquestra ‘Nueva Etapa’ del dissabte s’han realitzat a les Escoles de Baix, trencant la tradició de celebrar-los al pavelló polivalent. Un canvi ben acollit pels assistents, ja que han gaudit dels balls a l’exterior.

 

Així mateix, en el marc de la Festa Major d’Estiu, ha quedat palesa la creativitat i el treball en equip del veïnat d’Alcarràs, ja que, un total de 6 carrers i fins a 32 balcons del municipi s’han guarnit de formes i colors amb motiu del 10è Concurs de Decoració de Balcons i del 8è Concurs de Decoració de Carrers.

 

 

 


La Festa Major d’Estiu d’Alcarràs comptarà amb el projecte ‘Espacio Propio’ de Creu Roja Joventut

L’Ajuntament d’Alcarràs reforça la campanya Punt Lila, per la prevenció d’agressions sexistes a la Festa Major d’Estiu, amb la implementació del projecte ‘Espacio Propio’ de Creu Roja Joventut, per primera vegada a Catalunya.

28/08/2019

La Festa Major d’Estiu d’Alcarràs comptarà amb el projecte ‘Espacio Propio’ de Creu Roja Joventut
Imatge de la formació als penyistes, el dilluns 19 d'agost

L’Ajuntament d’Alcarràs reforça la campanya Punt Lila, per la prevenció d’agressions sexistes a la Festa Major d’Estiu, amb la implementació del projecte ‘Espacio Propio’ de Creu Roja Joventut, per primera vegada a Catalunya.

 

El projecte ‘Espacio Propio’ de la Creu Roja Joventut consisteix a crear un espai segur per a les dones que pateixin agressions sexistes en espais d'oci. Amb motiu de les festes d’Alcarràs, s'ha engegat per primer cop a Catalunya i es combinarà amb el Punt Lila: la campanya del municipi per la prevenció contra les agressions sexistes, amb l'objectiu de generar espais lliures de violències masclistes i LGTBIfòbiques, així com incorporar un espai segur per a la dona.

 

Aquest dilluns 19 d'agost, a les 20.30 hores a Alcarràs, conjuntament amb la Creu Roja, s’ha realitzat una formació a tots els penyistes del municipi sobre sensibilització, prevenció i detecció d'assetjament sexual. A més, se'ls ha explicat el protocol d'actuació i s'han establert dos persones de cada penya aliades al projecte, que s'identificaran amb una xapa del Punt Lila durant la Festa Major.

 

Aquestes persones col·laboradores seran les encarregades de detectar i acompanyar aquelles persones que es trobin en el context de l’espai de festa i sol·licitin ajuda en situacions d’assetjament i/o agressió, i es coordinaran amb la seguretat privada, la Policia Local d’Alcarràs i Creu Roja Joventut.

 

La nit del dissabte de la Festa Major, Creu Roja gestionarà el Punt Lila amb el seu ‘Espacio Propio’, carpa ubicada a prop del recinte de les penyes, d’assistència en cas de situacions d’assetjament, i que comptarà amb voluntàries de Creu Roja que han estat formades en el context d’espais d’oci i sensibilitzades en aquesta problemàtica.

 

Així mateix, Creu Roja ubicarà un estand al recinte de les penyes per informar, sensibilitzar i prevenir aquest tipus d’agressions. També duran a terme activitats lúdiques per interactuar amb el públic assistent i aconseguir una major conscienciació conjuntament amb els professionals del programa SOM.NIT (de reducció de riscos associats al consum de drogues i alcohol). 


Alcarràs enceta la Festa Major d’Estiu aquest dimecres amb gran varietat d’actes

L'Ajuntament d'Alcarràs donarà el tret de sortida a la Festa Major d'Estiu aquest dimecres, 28 d'agost, amb més d’una vintena d’actes, entre concerts, teatre, activitats infantils, una festa Holi i moltes altres propostes per a petits i grans durant els cinc dies de celebració.

28/08/2019

Alcarràs enceta la Festa Major d’Estiu aquest dimecres amb gran varietat d’actes
Imatge del concurs de Pintura Ràpida, un dels actes previs a la Festa Major

L'Ajuntament d'Alcarràs donarà el tret de sortida a la Festa Major d'Estiu aquest dimecres, 28 d'agost, amb més d’una vintena d’actes, entre concerts, teatre, activitats infantils, una festa Holi i moltes altres propostes per a petits i grans durant els cinc dies de celebració.

 

La proclamació de les pubilles i hereus i el pregó d'inici donaran el tret de sortida a la Festa Major d’Estiu. A més, aquest primer esdeveniment anirà acompanyat pel lliurament dels premis del 10è Concurs de Decoració de Balcons i del 8è Concurs de Decoració de Carrers. Seguidament, les propostes seguiran amb Bao-Bap Teatre i la seva darrera obra 'Criatures', i continuaran amb el txupinasso d'inici de festa i una gimcana, organitzada per l'Associació Cultural de Penyistes d'Alcarràs.

 

El segon dia, la plaça del Toll serà el primer lloc on adreçar-se amb l'espectacle de carrer per a tots els públics 'Manneken's Piss', i que tindrà dos passis, a les 11 hores i a les 11.45 hores. A la tarda, al recinte de penyes tindrà lloc la Festa Holi per omplir Alcarràs de colors; i a les 23.30 hores, ‘L’Home Orquestra’ amb en Peyu, a les Escoles de Baix.

 

Entre altres activitats, el divendres a les 16 hores, amb la col·laboració de Fruits de Ponent, els assistents podran gaudir del concert d'homenatge a la gent gran amb l'orquestra Nova Blanes, al pavelló polivalent, per 1 euro. A la nit, els Diables de Castellbisbal seran els encarregats de portar l'espectacle pirotècnic pels carrers de la vila, i després el recinte de les penyes serà seu del concert del grup Tremendos.

 

La Festa de les Cassoles i Sau30, els plats forts del dissabte

 

El dissabte, a partir de les 11 hores, començarà la Festa de les Cassoles amb la 13a edició del Concurs Culinari 'Lo Cullerot', i la 6a edició del Concurs de Decoració de Taules. Per la nit, tindrà lloc el concert de Sau30 i el Nit Revival Festival al recinte de les penyes.

 

El diumenge pel matí se celebrarà la missa major, la ballada de sardanes i el vermut popular i, per la tarda, tindrà lloc el partit de futbol de Festa Major, amb el xut d'honor de la pubilla i l'hereu. La festa clourà amb el tradicional castell de focs  que enguany anirà a càrrec de la Pirotècnia Tomás.


La primera fase del nou cementiri d’Alcarràs, llesta aquest setembre

L'Ajuntament d'Alcarràs preveu inaugurar la primera fase de construcció del nou cementiri municipal aquest pròxim mes, quan finalitzi la urbanització general del projecte. Des de l’Ajuntament s'està donant màxima prioritat a l’obra a causa de l’actual mancança de nínxols a l'antic cementiri.

27/08/2019

La primera fase del nou cementiri d’Alcarràs, llesta aquest setembre
Imatge de l'estat actual del nou cementiri

L'Ajuntament d'Alcarràs preveu inaugurar la primera fase de construcció del nou cementiri municipal aquest pròxim mes, quan finalitzi la urbanització general del projecte. Des de l’Ajuntament s'està donant màxima prioritat a l’obra a causa de l’actual mancança de nínxols a l'antic cementiri.

 

En aquest sentit, el nou equip de govern d'Alcarràs ha centrat els seus esforços i dedicació per poder inaugurar com més aviat millor el nou cementiri, situat al costat del Polígon El Tossalet Roig, que inclou un total de 1.968 nínxols i 294 urnes.

 

L'avantprojecte del nou cementiri estableix la seva construcció en quatre fases. La primera d’aquestes etapes, contempla la construcció general de tota la urbanització, amb els carrers, paviments, accessos, treballs de jardineria, entre altres. El pressupost d'execució d'aquesta primera part de l’obra ascendeix a 544.464, 14 euros, IVA inclòs.

 

Així mateix, aquesta primera fase, que consistirà en la construcció de 360 nínxols i 294 espais per a urnes, s'ha dividit en dues subfases. La primera que s'està executant comptarà amb 240 nínxols, dels quals ja n’hi ha 72 de construïts, i es preveu que acabi en un mes.

 

La segona fase, formada pels 120 nínxols restants i els columbaris, està previst que s’aprovi al llarg d’aquesta legislatura i que s’iniciïn les obres al principi de la següent.


Neix un projecte d’agitació artística i cultural a Alcarràs

El Garatge és una associació cultural de recent creació que treballarà sota quatre eixos: creació, formació, dinamització i xarxa; amb la voluntat d'agrupar la comunitat artística i cultural d'Alcarràs.

13/08/2019

El Garatge és una associació cultural de recent creació que treballarà sota quatre eixos: creació, formació, dinamització i xarxa; amb la voluntat d'agrupar la comunitat artística i cultural d'Alcarràs.

 

Un projecte on hi caben totes les arts, i que recentment ha presentat una primera programació de tardor-hivern, on les arts escèniques, aquesta vegada, tenen protagonisme. Un programa amb tallers, espectacles i xerrades, on destaquen el concert 'Punto de Rocío' amb Daniel Anglès i Marc Sambola, el 18 d'octubre a les 21.30 hores, a la sala d'actes del Centre Major; un taller intensiu de cant i teatre musical a càrrec, també, de Daniel Anglès, el 19 d'octubre; i un altre de clown a càrrec de Guillem Albà, l'1 de desembre.

 

Així mateix, es troben altres propostes com un taller intensiu de hip-hop, a càrrec de l'escola Dancescape Lleida; un d'interpretació per Nadal; un altre sobre 'My Little Pony' ('El pequeño poni' de Paco Bezerra), una obra que parla de l'assetjament escolar; l'espectacle Mama, por!, els dies 1 i 2 de novembre al Fossar; i la iniciativa #ElGaratgeTALKS que l'inaugurarà el projecte #DignArt (@dignartt a Instagram) el dia 9 de novembre.

 

L'equip que ara mateix tira endavant aquest projecte són Xavier Alepús Membrives, Víctor Saló Jové i M. Carmen Moreno Iglesias. Trobareu més informació i la programació a la web www.elgaratge.org.


La Policia Local d’Alcarràs estrena pàgina de Facebook

La Policia Local d’Alcarràs enceta una nova via de comunicació amb la població del municipi posant en marxa una pàgina de Facebook. Una eina que ha de servir per canalitzar tota classe d'informació en matèria de seguretat.

08/08/2019

La Policia Local d’Alcarràs enceta una nova via de comunicació amb la població del municipi posant en marxa una pàgina de Facebook. Una eina que ha de servir per canalitzar tota classe d'informació en matèria de seguretat.

 

Amb l’objectiu d’apropar-se a la ciutadania i millorar la comunicació d’Alcarràs, la Policia Local estrena la seva pàgina de Facebook, on es proporcionaran consells de seguretat i informació del municipi, i es podrà mantenir una comunicació oberta entre els ciutadans i la policia.

 

Els habitants d’Alcarràs han acollit bé aquesta iniciativa ja que, el mateix dia de ser creada, aquesta pàgina social va aconseguir prop de 500 seguidors.


Alcarràs inicia una nova campanya per millorar el servei del Porta a Porta

L'Ajuntament d'Alcarràs ha posat en marxa una nova campanya del Porta a Porta amb l’objectiu de fer pedagogia als ciutadans i oferir un servei de recollida eficient i més proper als habitants del municipi.

02/08/2019

Alcarràs inicia una nova campanya per millorar el servei del Porta a Porta
Imatge d'una de les àrees d'emergència a Alcarràs

L'Ajuntament d'Alcarràs ha posat en marxa una nova campanya del Porta a Porta amb l’objectiu de fer pedagogia als ciutadans i oferir un servei de recollida eficient i més proper als habitants del municipi.

 

L’acció se centra a diferenciar la funció de les àrees d’emergència, abans conegudes com a microdeixalleries, i la deixalleria municipal; ja que des del consistori s’ha detectat un mal ús d’aquest recurs on s’hi abocaven televisors, matalassos, cadires i tota mena d’articles propis de la deixalleria.

 

Per millorar la comunicació, s’han afegit noves retolacions a les àrees d’emergència que indiquen a quina fracció pertany cada contenidor i què s’hi pot llençar dins i s’ha enviat un tríptic explicatiu a totes les llars del municipi. La campanya s’ha realitzat amb quatre idiomes: francès, romanès, castellà i català, amb l’objectiu de ser comprensible per a tots els residents a Alcarràs.

 

Nous horaris de recollida del vidre i de la deixalleria

 

Per reduir les molèsties ocasionades amb la recollida del vidre a les nits, s’ha decidit que, a partir d’aquest dijous 1 d’agost, l’horari de recollida de la fracció verda serà a partir de les 19 hores.

 

Així mateix, s’amplia l’horari de la deixalleria municipal, ubicada al polígon El Tossalet Roig, que estarà oberta de dimarts a divendres, de 16 a 19 hores; els dissabtes de 8 a 14 i de 16 a 19 hores, i els diumenges de 8 a 14 hores.


Alcarràs obre una ruta alternativa per facilitar la circulació arran de les obres de la nova rotonda

Arran les obres de la nova rotonda de l’entrada d’Alcarràs per millorar-ne la seguretat viària, l’Ajuntament ha obert una ruta alternativa per poder accedir a l’A-2 i a l’N-II mentre durin les obres, que està previst que finalitzin a la tardor.

31/07/2019

Alcarràs obre una ruta alternativa per facilitar la circulació arran de les obres de la nova rotonda
Desviament habilitat per l'Ajuntament d'Alcarràs pel carrer Ausiàs March.

Amb motiu de l’execució de les obres de la nova rotonda de l’entrada al municipi d’Alcarràs, aquest dijous es tallarà el trànsit a la carretera de Vallmanya (L-800) i que dona accés a l’A-2. Per tal de facilitar la circulació, l’Ajuntament ha obert un tram alternatiu mentre es duen a terme les obres, que es preveu que finalitzin cap a finals de la tardor.

 

La nova ruta alternativa, operativa des d’aquest dimarts, envoltarà el municipi i estableix que els vehicles es desviïn pel carrer Ausiàs March, el carrer Fraga i l’avinguda Devesa.

 

Reivindicació històrica

 

Cal recordar que la construcció d’aquesta glorieta a l’entrada d’Alcarràs és una reivindicació que parteix de lluny i s’ha exigit a la Generalitat amb diverses mobilitzacions veïnals.

 

Finalment, el projecte veurà la llum en les pròximes setmanes, a l’espera que l’Equip Govern rebi la confirmació definitiva per part de la Generalitat d’una modificació del projecte que, si s’aprova, ha de permetre la sortida a tota classe de vehicles des del carrer Major.


Dues noves places de minusvàlids i una per a l’ambulància a l’aparcament de les piscines d’Alcarràs

L’Ajuntament d’Alcarràs ha afegit tres places a l’aparcament de les piscines municipals aquest juliol, amb les quals suma un total de quatre places reservades a persones amb mobilitat reduïda i una per a l’ambulància.

30/07/2019

Per tal de millorar els accessos a les piscines del municipi, l’Ajuntament d’Alcarràs ha afegit dues noves places d’aparcament per a persones amb mobilitat reduïda i també ha incorporat una altra plaça per a l’ambulància.

 

Amb aquesta actuació, i donada l'alta afluència de visitants al recinte, el nou consistori ofereix un total de quatre places per a persones amb discapacitat i mobilitat reduïda i una per a l’ambulància i garanteix que hi hagi aparcament suficient per accedir a les piscines, amb l’objectiu que sempre hi hagi un lloc reservat i amb bon accés a les instal·lacions municipals.

 


Joel Adan i Rosamari Carulla guanyen la Nectarina Atlètica d’Alcarràs

Roger Farrús i Meritxell Bonet s’han classificat primers a la cursa curta

14/07/2019

Joel Adan i Rosamari Carulla guanyen la Nectarina Atlètica d’Alcarràs
Fotografia d'Albert Jové, Cursa Nectarina Atlètica d'Alcarràs 2019

La Nectarina Atlètica d’Alcarràs ha celebrat la seva setena edició aquest dissabte al vespre amb més de mig miler de participants entre totes les modalitats. Com ja és tradició, la jornada ha comptat amb una caminada, curses infantils i dues curses de 5 i 10 kilòmetres puntuables per a la Lliga Ponent, sent aquesta la darrera prova de l’estiu. Joel Adan i Rosamari Carulla s’han imposat a la distància llarga, mentre que Roger Farrús i Meritxell Bonet han guanyat la curta.

 

La jornada ha reunit, concretament, 311 participants entre les curses de 10 i 5 kilòmetres, 37 a les curses infantils i 221 a la caminada. Pel que fa a la cursa de distància llarga, Joel Adan (CCE Almatret) s’ha classificat primer en la categoria d’homes amb un temps de 35.56; seguit de Josep Domènech (Docu Lleida) a la segona posició, amb 36.09; i de Ramon Bosch (CA Borges), amb 36.56, al tercer lloc. Rosamari Carulla (Logiesport- La Guineu) ha tornat a imposar-se primera a la categoria femenina, amb un temps de 41.16; seguida d’Ivet Freixes (Maiparem Alcarràs), segona amb 49.47; i Judith Reñé, tercera amb 50.12.

 

Quant a la distància curta, en homes Roger Farrús (TRI-4.40) ha tornat a guanyar amb un temps de 16.49; Yassine Bendada (Lleida Unió Atlètica), amb 18.12, s’ha classificat segon; i la tercera posició, amb 18.24, ha sigut per Oscar Aran (Maiparem Alcarràs). En dones, victòria de Meritxell Bonet (independent) amb un registre de 19.32; pel davant de Natalia Molina (AE Ekke), segona amb 22.14; i d’Antonia Argiles (Clos Pons Thai Runners), tercera amb 22.37.

 

Amb l’objectiu de donar a conèixer la fruita dolça des de la primera edició a l’estiu de 2013, aquest any la cursa també s’ha caracteritzat pel seu caràcter solidari, on un euro de cada inscripció s’ha destinat a l’Associació de Guineans Amics del Segrià.

 

S’ha obsequiat a tots els participants amb una samarreta tècnica Tuga, un lot gastronòmic de fruita, un entrepà de llonganissa i una entrada nocturna a les piscines municipals d’Alcarràs.

 

Podeu veure els resultats als següents enllaços:

- Cursa 10k

- Cursa 5k


La Nectarina Atlètica torna un any més a Alcarràs

La setena edició de la Cursa de la Nectarina Atlètica d’Alcarràs tindrà lloc aquest dissabte 13 de juliol al vespre. Enguany, l’organització de la cursa compta amb 200 voluntaris i uns 600 inscrits entre corredors de 5 i 10 kilòmetres, curses infantils i participants a la caminada.

10/07/2019

La Nectarina Atlètica torna un any més a Alcarràs
Imatge de la Cursa Nectarina Atlètica 2018

La setena edició de la Cursa de la Nectarina Atlètica d’Alcarràs tindrà lloc aquest dissabte 13 de juliol al vespre. Enguany, l’organització de la cursa compta amb 200 voluntaris i uns 600 inscrits entre corredors de 5 i 10 kilòmetres, curses infantils i participants a la caminada.

 

L’esdeveniment esportiu té l’objectiu de donar a conèixer la fruita dolça, uns dels actius més importants del municipi, i impulsar la seva vessant més social, ja que la cursa també es caracteritza pel seu caràcter solidari, on un euro de cada inscripció es donarà a l’Associació de Guineans Amics del Segrià aquest any.

 

La Nectarina s’iniciarà amb les curses infantils a les 19.30 hores de la tarda, seguit d’una gran festa de l’escuma. La sortida de les curses de 10 i 5 kilòmetres i la caminada serà a les 20.30 hores. S’obsequiarà a tots els participants amb una samarreta tècnica Tuga, un lot gastronòmic de fruita, un entrepà de llonganissa i una entrada nocturna a les piscines municipals d’Alcarràs. Per finalitzar, s’entregaran un total de 82 premis entre totes les curses i categories.

 

Els preus de les curses de 5 i 10 kilòmetres oscil·len entre els 14 i els 28 euros, depenent del tipus de xip que porti el corredor; mentre que la cursa infantil costa 8 euros, i la caminada 10. Tots els participants poden formalitzar la seva inscripció fins al dijous 11 de juliol a https://www.alcarras.cat/nectarina-atletica-2018/inscripcions-2019, i passar a recollir els seus dorsals el divendres a partir de les 18 hores o el dissabte a partir de les 18.30 hores.


Alcarràs contracta 7 persones aquest estiu gràcies als plans d’ocupació del SOC

L'Ajuntament d'Alcarràs s'ha adherit al Programa de foment de treball i formació subvencionat pel Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC). Es tracta d’una iniciativa, en el marc de la Campanya Agrària de Lleida de 2019, amb la qual podrà contractar aquest estiu a set persones durant 4 mesos, de l'1 de juliol al 31 d'octubre, per a la realització de tasques relacionades amb la gestió de la Campanya Agrària.

05/07/2019

Alcarràs contracta 7 persones aquest estiu gràcies als plans d’ocupació del SOC
Imatge amb algunes de les persones contractades gràcies als plans subvencionats pel SOC

L'Ajuntament d'Alcarràs s'ha adherit al Programa de foment de treball i formació subvencionat pel Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC). Es tracta d’una iniciativa, en el marc de la Campanya Agrària de Lleida de 2019, amb la qual podrà contractar aquest estiu a set persones durant 4 mesos, de l'1 de juliol al 31 d'octubre, per a la realització de tasques relacionades amb la gestió de la Campanya Agrària.

 

L'objectiu del programa és facilitar experiència i formació als demandants d'ocupació que millori la seva qualificació i oportunitats d'inserció i contribuir a la millora de les condicions de la intermediació dels treballadors temporers. Les persones contractades han de complir el requisit d'estar en possessió d'una titulació universitària oficial de grau o equivalent i seran contractades com a tècnics mitjans.

 

Els contractes tenen per objectiu coordinar la regulació dels fluxos migratoris, d'assessorament i informació en l'àmbit sociolaboral a les persones treballadores en la gestió de les campanyes agràries, i realitzar el seguiment de les condicions d'allotjament i en general de la seva estada, entre altres funcions.

 

Reforç del sistema de recollida Porta a Porta

 

L'Ajuntament d'Alcarràs ha volgut reforçar la informació del sistema de recollida selectiva implantat a Alcarràs, el Porta a Porta (PaP) per assolir una gestió dels residus municipals de qualitat des del punt de vista polític i social (acceptació, reducció dels conflictes i participació ciutadana). Per aquest motiu, quatre de les persones contractades donaran, a peu de carrer, informació i assessorament sobre el PaP a les persones treballadores de temporada, que han arribat recentment, i que ja es troben amb aquest sistema implantat al municipi.

 

Aquestes contractacions estan subjectes a un compromís de formació, les persones contractades hauran de realitzar accions de formació transversals, en l'àmbit de mediació i resolució de conflictes per dotar, a les persones destinatàries, de coneixements, actituds i habilitats, aplicables a moltes activitats laborals.


Una quinzena de joves a la setena edició del Camp de Treball d’Alcarràs

La setena edició del Camp de Treball d’Alcarràs ha iniciat aquest divendres, 28 de juny, sota el nom ‘El món rural: patrimoni, costums i tradicions d’Alcarràs’. Organitzat per la Direcció General de Joventut (DGJ) i la Fundació Escolta Josep Carol, i amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Alcarràs, enguany hi participen una quinzena de joves d’entre 14 i 17 anys provinents d’arreu de Catalunya.

03/07/2019

Una quinzena de joves a la setena edició del Camp de Treball d’Alcarràs
Imatge de la jornada de presentació i detall de benvinguda

La setena edició del Camp de Treball d’Alcarràs ha iniciat aquest divendres, 28 de juny, sota el nom ‘El món rural: patrimoni, costums i tradicions d’Alcarràs’. Organitzat per la Direcció General de Joventut (DGJ) i la Fundació Escolta Josep Carol, i amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Alcarràs, enguany hi participen una quinzena de joves d’entre 14 i 17 anys provinents d’arreu de Catalunya.

 

El regidor de Joventut, Gerard Companys i la tècnica de Joventut, Vicky Parrot, han realitzat la presentació formal dels quinze participants del Camp de Treball aquest divendres a la tarda, i el regidor els ha fet entrega d’un detall de benvinguda.

 

Aquests camps de treball es duran a terme fins al divendres 12 de juliol, i pretenen que els joves deixin la seva empremta al municipi fent tasques de conservació i restauració de les eines, carros i ornaments del CIMRA, sota la direcció de la restauradora local Mireia Cañadell. Els participants estaran, durant aquestes dues setmanes, acompanyats per la directora i una monitora de lleure.

 

A més de realitzar les tasques tècniques esmentades, també s’ha programat tot un bloc d’activitats de descoberta de l’entorn, entre les quals hi ha realitzar la Ruta del Patrimoni d’Alcarràs, una excursió al Pantà de la Mina, visitar la cooperativa i fer un taller de melmelada, entre altres.