Noticies
Setmana de la Mobilitat Sostenible
16/09/2014
Espectacular partit amistós amb equips ACB a Alcarràs
15/09/2014
L'Ajuntament aprofita per fer promoció de la fruita dolça |
||||||
|
Unes 700 persones van assistir el passat dissabte al partit amistós entre els dos equips de l’ACB, l’UCAM Múrcia i el Laboral Kutxa Baskonia, el resultat del qual va decantar-se per aquests segons per un 64 a 73.
El nombrós públic assistent va gaudir de l’alt nivell d’aquests equips, així com de les jugades dels seus jugadors, en una jornada que també va servir per promocionar la fruita dolça d’Alcarràs.
En aquest sentit, l’alcalde, Miquel Serra, va entregar fruita dolça a les expedicions d’aquests equips, així com als àrbitres, per tal que també en facin ‘difusió’ en els seus llocs d’origen.
La jornada esportiva va continuar el diumenge al migdia amb un entrenament compartit amb nens i nenes amb l’UCAM Múrica. |
Ordre del dia Ple: 15-9-2014
15/09/2014
Sessió extraordinària, a les 19h |
Sessió extraordinària que tindrà lloc el dia 15 de setembre a les 19h a la sala de sessions de l'Ajuntament d'Alcarràs amb un únic punt:
VERIFICACIÓ DEL TEXT REFÒS DE LA MODIFICACIÓ NÚM. 5 DEL POUM
Portes Obertes Entrenament 'ACB'
13/09/2014
Us recordem que demà diumenge, a partir de les 11.45, al pavelló poliesportiu hi haurà portes obertes per veure l'entrenament de l'UCAM Múrcia de l'ACB de Bàsquet. I a partir de les 12h, activitats per als més petits.
Alcarràs es bolca amb la Diada Nacional
12/09/2014
Els actes es van avançar al 10, per facilitar la mobilitat a la 'V' de Barcelona |
||||||
|
Els alcarrassins i alcarrassines s'han bolcat amb la Diada Nacional de Catalunya, participant en els nombrosos actes programats i que han comptat amb la col·laboració d'entitats de la Vila.
Els actes van començar el dia 10, per tal de facilitar el transport a la 'V' de Barcelona, del dia 11. Els actes van començar amb un espectacle infantil a la Plaça Nova; posteriorment va tenir lloc un assaig simbòlic de la 'V', a la Plaça de l'Església, organitzat per l'ANC 'Alcarràs per la Independència'.
Acte seguit la Marxa de les Torxes fins al Monument de Francesc Macià, on es va fer l'ofrena floral. També es va llegir poesia catalana i es va cantar el Cant dels Segadors, a càrrec de Bao Bap Teatre i la Coral Alzina, respectivament.
Altres entitats com l'Acta Som i Serem i Remember Company, l'Associació 50 i Més també hi van col·laborar.
Mentrestant, el dijous dia 11, els actes van començar amb una xocolatada a les 11.30 a la Plaça del Triangle (gentilesa de l'Avi Pep i Plus Fresc). També, cap al migdia, a la Plaça del Triangle i el carrer Joan XXIII, Alcarràs per la Independència va organitzar la sortida amb autocars per viatjar a Barcelona a la 'V', acte que, com ja s'ha vist a les imatges va ser un èxit rotund. Molts alcarrassines i alcarrassines també hi van ser. Abans de la marxa cap a la capital catalana, es va fer lectura del Manifest de la Diada.
Al Facebook de l'Ajuntament hi trobareu l'àlbum amb més imatge: |
Atenció amb la informació fraudulenta Companyia de llum
12/09/2014
La Companyia de llum del poble, ELECTRICA SEROSENSE, els informa que actualment estan passant per les cases comercials d’altres companyies que no tenen cap vincle amb SEROSENSE donant informació fraudulenta.
Preguem que si algú té algun dubte o qualsevol informació no verificada, truqui al telèfon de SEROSENSE 973238187 i els informem
L’Ajuntament d’Alcarràs rebaixa un 50% la matrícula i la quota mensual a l’Escola Bressol per a les famílies nombroses
10/09/2014
El servei de 'Minuts, Menuts', tornarà a reempendre's a partir de l'1 d'octubre |
| Imatge d'arxiu del servei de Minuts Menuts. |
L’Ajuntament d’Alcarràs, a proposta de la Regidoria d’Ensenyament i Patrimoni, ha rebaixat per aquest curs 2014-2015 la matrícula i la quota mensual de l’Escola Bressol Municipal (EBMA) en un 50%, respectivament. Segons assenyala la regidora d’aquesta àrea, Marina Forcada, es tracta d’una mesura que ha estat aprovada per unanimitat en el darrer ple municipal i que ajudarà a les famílies amb més de 2 nens/es a suportar millor la càrrega econòmica d’aquest tipus de servei. La bonificació no afecta, però, al menjador, sinó només, com s’ha dit, a la matrícula i a la quota mensual.
L’EBMA d’Alcarràs oferirà aquest curs 74 places. La majoria s’ompliran. L’equip de govern de l’Ajuntament d’Alcarràs ha congelat, un any més, les quotes, atenent els temps difícils que viuen moltes famílies.
Per una altra part, la Regidoria de Família i Serveis Socials oferirà, un any més, el servei ‘Minuts Menuts’, per tal que aquells pares i mares que vulguin fer gestions durant la setmana puguin deixar en mans de professionals per un espai de temps concret els seus infants. El servei començarà l’1 d’octubre. El temps màxim d’estada de l’infant serà de 3 hores continuades i de 2 dies per setmana.
Sortida a les 11 de la Plaça del Triangle manifestació 11 de setembre
10/09/2014
En motiu de la V que es farà a Barcelona l'11 de setembre,junt amb els autocars, es farà caravana de cotxes particulars. La concentració es farà a la plaça del Triangle on tindrà lloc la xocolatada i l'entrega de merxandatge per als cotxes. La sortida tindrà lloc a les a les 11 enlloc de les 11:30 per mirar d'evitar retencions
Sortida a Barcelona 11 de setembre
09/09/2014
En motiu de la V que es farà a Barcelona l'11 de setembre, junt amb els autocars, es farem caravana de cotxes particulars. La concentració es farà a la plaça del Triangle on tindrà lloc la xocolatada i l'entrega de merxandatge per als cotxes. La sortida tindrà lloc a les 11:30.
Resultats del 6è exercici del procés de selecció de 2 places d’agent
05/09/2014
Resultats del sisè exercici del procés de selecció de dues places d’agent de la Policia Local d’Alcarràs.
Partit amistós de bàsquet, entre el BASKONIA LABORAL KUTXA i UCAM Murcia el proper 13 de setembre
05/09/2014
El proper dia 13 de setembre a les 18h al Pavelló Poliesportiu Andreu Aixalà Castells partit amistós de bàsquet, entre el BASKONIA LABORAL KUTXA i UCAM Murcia, podeu recollir les invitacions al Pavelló Poliesportiu i a lo Casino.
Últim dia reserva samarretes Via Catalana 11 de setembre
04/09/2014
Es
recorda que avui es l’últim dia per fer la reserva per la samarreta de l’Assemblea
Nacional Catalana “V” pel proper 11 de
setembre a Novetats Moliner
Entrega de signatures per les rotondes al conseller Vila
03/09/2014
El proper divendres, al Consell d'Alcaldes del Segrià |
L’Ajuntament d’Alcarràs, mitjançant el seu alcalde, Miquel Serra, entregarà al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, les signatures de veïns i veïnes de la Vila instant a la Generalitat que inicií les obres de construcció de les dues rotondes d’entrada al municipi.
L’entrega tindrà lloc en el consell d’alcaldes d’aquest divendres al Consell Comarcal del Segrià, on està previst que hi sigui el conseller Vila.
Miquel Serra recorda que la construcció de les rotondes del Polígon Revés i l’accés al municipi compten ja amb els projectes d’obra redactats, de manera que només cal que l’autoritat competent –Generalitat- assigni una partida pressupostària en els comptes del 2015 i pugui iniciar els treballs tan aviat com sigui possible. L’alcalde recorda que es tracta de dos punts negres pel que fa a la sinistralitat viària, fins i tot reconeguts pel Servei Català de Trànsit. Serra afirma que els veïns i veïnes ja estan cansats de suportar tanta sinistralitat i també inseguretat en aquests encreuaments, on diàriament hi passen milers de vehicles, molt d’aquests pesants.
Cal recordar que en el darrer ple, l’Ajuntament –a proposta de l’equip de govern- va aprovar una moció exigint a la Generalitat l’execució d’aquestes rotondes.
Durant aquesta setmana, l’Ajuntament ha habilitat a dos espais municipals punts de recollida de signatures que se sumaran a les que ja es tenen.
Entrega de banderes estelades
03/09/2014
Per tots aquells que ho vulgueu, podeu passar a recollir a l'Ajuntament (horari d'oficina) la vostra estelada, ja que se us en donarà 1 per Família. En un anterior E-Bando es dèia per error que costarien 5 euros, però, com ja s'ha fet en anteriors anys, les banderes es regalaran sempre que sigui 1 per cada Família.
Venda Estelades a 5€ a l’Ajuntament Alcarràs
03/09/2014
A partir d’avui ja es poden comprar les estelades a l’Ajuntament
per 5€.
Alcarràs avança al dia 10 els actes de la Diada
03/09/2014
Per facilitar el transport a Barcelona per participar a la 'V' |
L'Ajuntament d'Alcarràs avança al dia 10 de Setembre la majoria d'actes de la Diada Nacional per tal de facilitar, pel dia 11, el transport a tots aquells i aquelles que viatgin a Barcelona per participar a la 'V'.
A continuació us informem dels actes programats:
ESPECTACLE INFANTIL "EL SILENCI DE LA CAMPANA. 1714"
Sessió de contes, teatre i cançons a càrrec de la companyia Alambiq.
Plaça Nova, 19h
ASSAIG DE LA "V" A ALCARRÀS
L’Associació Alcarràs per la Independència fa una crida
a tothom per fer un assaig de la “V” per a la
convocatòria de l’endemà a Barcelona.
Pl. Església, 20h
COMITIVA DES DE PL. ESGLÉSIA i MARXA DE TORXES
Sortida de la comitiva d’autoritats, pubilles i hereus i
totes les entitats que participen en l’ofrena, acompanyats dels grallers de l'ACTA Som i Serem.
També hi haurà els voluntaris de l’ANC d’Alcarràs amb una MARXA DE TORXES.
Pl. de l'Església, 20:30h
ACTE INSTITUCIONAL i LECTURA DE POEMES
Ofrena floral de les entitats de la vila i l’Ajuntament i parlaments. La coral Alzina interpretarà l'himne d'Els Segadors.
Lectura de poesia catalana del segle XIX, a càrrec de Bao Bap teatre i Remember Company.
Durant l’acte, es lliuraran els premis dels concursos INSTAFEST ALCARRÀS i del JOC DELS DETALLS de la Festa Major d’Estiu 2014.
A continuació, aperitiu gràcies a l'aportació de la Penya Barcelonista d’Alcarràs
Monument a Francesc Macià, 21:00h
DIJOUS 11 DE SETEMBRE
XOCOLATADA I ANIMACIÓ INFANTIL
Xocolatada patrocinada pel Restaurant l’AVI PEP i
espectacle infantil.
Plaça del Triangle, 10:30h
DIJOUS 11 DE SETEMBRE
SORTIDA A LA "V" DE BARCELONA
Organitzada per Alcarràs per la Independència.
Pl. del Triangle - C/ Joan XXII, 12h
GRAN BERENAR DE LA DIADA DE LA LLAR DE JUBILATS
Inscripcions dels socis al Casino els dies 3, 4 i 5 de setembre en horari d'atenció al públic.
Lo Casino, 17:30h
Us informem que es poden comprar estelades a l'Ajuntament per 5 euros.
Recollida signatures per l’execució de dues rotondes d’entrada al poble
03/09/2014
Es recorda a totes les Entitats del poble que entre avui dimecres i demà dijous s’han de portar a l’Ajuntament les llistes per la recollida de signatures demanant l’execució de dues rotondes d’entrada al poble.
Avui 3 setembre 21h reunió informativa Escola de Música
03/09/2014
Avui dia 3 de setembre a les 21h i a Lo Casino tindrà lloc la reunió informativa de l'Escola de Música
Manifestació avui 10 matí per exigir solucions reals a la crisi de preus de la fruita
03/09/2014
Unió de Pagesos convoca a tots els pagesos del sector de la fruita, a la concentració davant la subdelegació del Govern a Lleida, plaça de la Pau, per exigir solucions reals a la crisi de preus de la fruita, dema dimecres 3 de setembre a les 10 del mati
Agenda del mes de Setembre
01/09/2014
Un mes amb molt contingut reivindicatiu |
En el següent enllaç pots consultar l'agenda del mes de setembre, on hi trobareu els actes amb motiu de la Diada Nacional, així com d'altres activitats escolars i culturals.
Tingueu tothom un molt bon mes.
L'Ajuntament agraeix la participació dels alcarrasins i alcarrassines a la Festa Major
01/09/2014
Pots veure aquí el vídeo del 'mapping' que es va projecte sobre l'Església |
La Regidoria de Festes i l'Ajuntament agraeixen la participació dels alcarrassins i alcarrassines als actes de la Festa Major d'Estiu, una celebració que ha estat multitudinària i exemplar.
La Festa Major va finalitzar ahir per la nit després de 5 dies de festa, amb actes per a tots els públics: infantils, gastronòmics, ball, concert, teatre... Al programa ho podeu veure.
Un dels moments àlgids de la Festa Major va ser el dimecres, amb la proclamació de pubilles i hereus i lectura del pregó a càrrec del Club d'Handbol. És per això que us volem enllaçar aquí el vídeo del 'mapping' que es va projectar sobre la façana de l'Església d'Alcarràs.
Gràcies a tothom per la participació.
POTS VEURE AQUÍ EL VÍDEO DEL 'MAPPING'
Tombs creatius: protegiu-vos del sol
31/08/2014
Es recomana als nens que vinguin a l'espai de jocs de TOMBS CREATIUS a les 11h que portin gorres i crema solar per si surt el sol més tard. Els jocs tindran lloc avui diumenge 31 d'agost al pati gran de les Escoles de Baix i n'hi ha que no tindran zona d'ombra. Gràcies
Canvi d'hora del ball de tarda i nit de dissabte
30/08/2014
El dissabte 30 d'agost es modifica l'hora d'inici de les sessions de ball de Festa Major de tarda i nit de l'orquestra Nueva Alaska al Pavelló Polivalent. La sessió de tarda començarà a les 20:30 i, la de nit, a les 00:00h.
Disculpin les molèsties.
Espectacular inici de Festa Major
29/08/2014
Amb el pregó, el concurs de carrers i el 'mapping' sobre l'Església |
||||
|
Alcarràs ha iniciat la seva Festa Major d’Estiu amb un acte multitudinari a la Plaça de l’Església de la Vila, on s’han proclamat les pubilles, els hereus i s’ha fet lectura del pregó, que aquest any ha estat a càrrec del Club Handbol Alcarràs, per exemplificar els valors que transmet en matèria esportiva als infants i joves. L'acte va destacar per la seva emotivitat i espectacularitat. Un vídeo sobre els inicis de l'Handbol, amb homenatge inclòs als seus fundadors; o els diferents discursos dels seus integrants van ser molt emotius. Posteriorment, el concurs de carrers i balcons van despertar molta expectació a la plaça. Un dels èxits d’aquest inici de festes ha estat, en aquest sentit, la decoració de carrers i balcons, on s’estan veient veritables obres visuals a l’aire lliure. Això demostra que els veïns i veïnes s’han bolcat en aquesta festa, per tal d’engalanar al màxim els seus escenaris i deixar així uns carrers que atraguin les mirades del públic. En total, s’han decorat 7 carrers cèntrics amb motius ben diferents com: l’Edat Mitja, un gran restaurant de ‘MasterChef’, un carrer ‘Lego City’, un homenatge al músic Enric Granados, o un decorat de com vivien antigament els pagesos. Així mateix, també s’han decorat fins a un total de 13 balcons. Un jurat s’encarregarà de premiar els millors, que rebran un premi econòmic
Finalment, l’acte d’inici de Festes va comptar amb un espectacular ‘mapping’ sobre l’Església d’Alcarràs, o sigui, la projecció d’imatges tridimensionals en un dels principals elements patrimonials de la Vila.
Al nostre facebook hi podeu verue més imatges: |
Cinquè exercici del procés de selecció de dues places d’agent
28/08/2014
Resultats del cinquè exercici del procés de selecció de dues places d’agent de la Policia Local d’Alcarràs.
A partir del 3 de Setembre s’obrirà el període d’inscripció al centre de Fitness Pilates ARES Danc
28/08/2014
A partir del 3 de Setembre s’obrirà el període d’inscripció al centre de Fitness & Pilates ARES Dance Studio.
Vine e informat dels nous horaris més complerts i de les nostres activitats.
Aquest dissabte piscines tancades en motiu de la Festa Major.
26/08/2014
Aquest dissabte dia 30 d’agost les piscines romandran tancades en motiu de la Festa Major.
Entrega de premis dels concursos de pintura ràpida 'Vila d'Alcarràs'
24/08/2014
Un certàmen que ha tingut lloc durant el cap de setmana, aperitiu de la Festa Major |
||||||||
|
Alcarràs ha organitzat durant aquest cap de setmana els seus concursos de pintura ràpida, per a joves, adults i també infants. Durant tot el cap de setmana s'ha pogut veure per la Vila aquesta activitat pictòrica, on els artistes han buscat aquells racons que més els han inspirat. Les obres guanyadores es podran veure exposades al Centre Cultural Municipal Lo Casino durant aquesta Festa Major.
LA RELACIÓ DE GUANYADORS SÓN:
Primer Premi: Robert Domènech Eres
1r Premi: 500 euros (Aj. d'Alcarràs): Mª Teresa Durà Sepulcre (Elx) 2n Premi: 400 euros (Aj. d'Alcarràs): Rafel Badia Borlansa (Lleida) 3r Premi: 300 euros (Herguido, S.L.): Joan Carles Pérez Sullà (Torrefarrera) 4t Premi: 250 euros (Electricitat Aixalà, S.A.): Josep Maria Batlle (Lleida) 5è Premi: 200 euros (Sumfluid Hidràulica i Pneumàtica): Joan Josep Català (Alpicat)
PRIMER PREMI ARTISTA LOCAL (200 euros, Ajuntament d'Alcarràs): Sergi Dolcet Escrig SEGON PREMI ARTISTA LOCAL: (100 euros, Ajuntament d'Alcarràs): Laura Garcia Caberol
|
L'Església, plena de gom a gom, pel concert de 'The Blackbirds'
24/08/2014
Música negro espiritual i de gospel, que va fer vibrar el públic |
||||
|
TeL'Església d'Alcarràs va ser l'escenari ahir per la nit d'un concert a càrrec del grup The BlackBirds, un grup vocal a cappella amb un repertori basat en l'essència energètica dels negro espirituals, en un gospel actual, melòdic i vibrant.
The BlackBirds, que van omplir l'església de gom a gom, van oferir un concert intimista i allunyat de les estridències.
L'acte s'emmarca dins les jornades de Nits a la Fresca, que la Regidoria de Cultura i Festes organitza durant els caps de setmana d'estiu, per tal d'oferir una oferta variada i de qualitat als alcarrassins i alcarrassines. |




