Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Reunió amb el director general d’Infraestructures de Mobilitat per abordar qüestions relacionades amb Alcarràs

15/10/2024

Una reunió per tal de poder parlar d’aquelles vies que depenen de la Generalitat i, també, del tram de L-800 que pertany al municipi.

 

L’alcalde d’Alcarràs, Gerard Companys, el tinent d’alcalde, Jordi Castany, i el regidor d’urbanisme, Agustí Camarasa, s’han reunit aquest dimarts al matí a Barcelona amb el director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, David Prat, per tal de poder abordar temes relacionats amb la mobilitat del municipi d’aquelles vies que depenen de la Generalitat, com és l’N-II i, també, del tram que pertany a l’ajuntament actualment de L-800.

 

En aquest sentit, s’ha plantejat la necessitat de construir dues rotondes, la primera a l’N-II a l’altura del Polígon Galileo, del qual ja existia un projecte de l’any 2012, el qual és un tram en què s’acumulen molts accidents. La segona, a l’N-II també, però a l’entrada del municipi venint de Torres, a l’altura de l’Institut d’Alcarràs, la qual milloraria el tràfic per anar a la zona del Parc del Saladar i, també, prepararia la zona per quan, tal com està previst, en un futur hi hagi l’edifici definitiu de l’institut Nou Alcarràs. En el primer cas, el director general s’ha compromès a mirar com està la qüestió, actualitzar el pressupost i mirar si és possible fer-ho, tenint en compte que les qüestions que milloren la seguretat viària són prioritàries. La segona, s’ha mostrat a favor d’estudiar-ho i mirar-ho segons la planificació urbanística.

 

Una altra de les qüestions plantejades ha sigut la petició que la Generalitat absorbeixi el tram de L-800, ja que, encara que ara mateix sigui local, actualment fa de via de connexió entre l’N-II i l’A-2. En aquest sentit, de moment, des de la Direcció General s’ha acordat engegar un estudi de mobilitat que permeti conèixer el grau de vehicles que són del municipi i el que no ho són (així com el nombre total) i, posteriorment, poder trobar solucions així com un assessorament per tal de reduir els costos de manteniment, que actualment són elevats si depenen del municipi.

 

En últim lloc, el que també s’ha plantejat una qüestió relacionada amb l’N-II, quan passa pel municipi, amb una acció que permeti pintar una separació en vermell entre els dos carrils i que tingui com a objectiu que es moderi la velocitat dins del nucli urbà.

 

Ambdós parts s’han emplaçat a continuar treballant en aquestes qüestions per tal d’avançar i trobar les possibles qüestions que es podran tirar endavant en un futur.

 

arxivat sota: ,