Prop de 200 persones inscrites a la sisena edició de la ruta “Alcarràs Florit”
13/03/2019
Els pròxim dies 16 i 23 de març tindrà lloc la sisena edició de la ruta Alcarràs Florit, una nova oportunitat per conèixer de primera mà la bellesa del paisatge alcarrassí, el qual ha despertat interès de persones de tota la geografia catalana. Prop de 200 persones vingudes de Reus, Barcelona, Tarragona, Terrassa, Tremp, entre altres localitats, contemplaran de prop un dels principals atractius turístics del Baix Segrià: els arbres (presseguers, nectariners, etc.) en ple procés de floració.
L’oferta turística que proposa Alcarràs per gaudir del paisatge encisador dels arbres en flor té molts atractius: a banda d’una ruta pel territori amb autocar amb sortida des de la plaça del Mercat, per un preu de 5 euros també hi ha preparat un esmorzar típic alcarrassí, amb pa amb tomàquet i el tradicional Mandongo (botifarra blanca i negra) i una explicació detallada de l’evolució vegetativa de l’estat de floració dels arbres, a càrrec de tècnics en agronomia de la cooperativa Fruits de Ponent.
Visites al CIMRA i al Fossar d’Alcarràs
Així mateix, en acabar, també hi ha organitzada una visita a l’Agrobotiga de la mateixa cooperativa amb una degustació de productes locals. Per la tarda, s’ha organitzat una visita guiada pel patrimoni arquitectònic i històric del municipi amb les visites al Centre d’Interpretació del Món Rural, on els visitants podran fer-se una idea de com era la vida al camp abans de l’auge de la mecanització, i al Fossar d’Alcarràs, on actualment hi ha una exposició de 192 peces d’aixovar.
Places limitades
Cal recordar que les places són limitades i, per tant, és necessari reservar al Casino d'Alcarràs al 973 79 57 00 o a través del correu patrimoni@alcarras.cat fins a dos dies abans de cada ruta.
Concurs d’Instagram
Per als amants de la fotografia s’ha convocat la sisena edició d’un concurs a Instagram. Les fotografies només es podran fer amb mòbil i s’hauran de penjar a Instagram amb el hashtag #AlcarrasFlorit19. S’estableixen 2 premis de 100 i 200 euros. A més a més, tots els participants hauran d’enviar les fotografies a l’adreça patrimoni@alcarras.cat. Les fotografies es podran penjar a Instagram fins el dia 26 de març a les 09.00 hores i es podran enviar per correu electrònic fins el dia 28 de març i s’estableix un màxim de 10 fotos per participant.