Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Les càmeres de vigilància redueixen els atacs vandàlics

08/11/2012

En els seus primers 4 mesos de funcionament, en un 80% en els espais on han estat instal·lades
La plaça del Toll, amb l'agent cívic.

La instal·lació de càmeres de vigilància a diferents espais públics d’Alcarràs per part de l’equip de govern ha reduït en un 80% els episodis de vandalisme, principalment destrosses en el mobiliari urbà (bancs, papereres, plantes...) i pintades. Des del passat mes de juliol –data en que es va rebre l’autorització oficial per al funcionament de les càmeres- només s’han registrat 2 episodis lleus de vandalisme, mentre que abans d’aquesta mesura la xifra era de dos a tres cada mes, segons informa l’equip de govern de l’Ajuntament d’Alcarràs. 

 

Les càmeres s’han instal·lat principalment en places i també instal·lacions públiques per dissuadir de possible furts. Cal recordar que la inversió total que ha suposat la implantació d’aquest sistema de vigilància ha estat de 10.200 euros, mentre que el cost que suposaven les destrosses i trencadisses de mobiliari urbà per a l’Ajuntament, abans d’aquesta mesura, era d’uns 70.000 euros l’any. En aquest sentit, l’equip de govern afirma que en aquests primers mesos de funcionament s’està demostrant que, per una part, les càmeres serveixen per reduir l’incivisme en els espais públics i, per una altra part, també per estalviar diners públics en la reparació de mobiliari urbà.

 

Cal recordar que a més d'aquesta mesura, l'equip de govern també va implantar la figura de l'agent cívic en espais públics freqüentats per grups de persones per tal de vetllar pel compliment de l'ordenança de civisme.