L'Associació voluntaris de Protecció Civil imparteix tallers de primers auxilis a escoles i entitats
27/02/2014
Comença amb una sessió per a professors, mares i pares de l'escola Comtes de Torregrossa |
Sessió al Comtes de Torregrossa. |
L'Associació de Voluntaris de Protecció Civil d'Alcarràs ha iniciat un seguit de tallers teòrics i pràctics de primers auxilis per a escoles i entitats de la Vila. Es tracta de donar a conèixer les actuacions elementals a seguir en casos d'accidents a la llar mentre s'esperen els Serveis Sanitaris o d'Emergència.
El passat 25 de febrer es va portar a terme una primera d'aquestes actuacions als professors i mares i pares de l'Escola Comtes de Torregrossa d'Alcarràs. En aquestes sessions, els voluntaris d'aquesta associació -recentment constituïda i que ja compta amb el reconeixement del departament d'Interior- va ensenyar a la seixantena d'assistents com practicar la respiració artificial i com utilitzar un desfibril·lador (DEA). La Policia Local d'Alcarràs -que disposa d'un equip DEA al seu vehicle- ha participat en aquesta actuació.
Els voluntaris de l'Associació de Protecció Civil d'Alcarràs oferiran aquestes sessions formatives a la resta d'escoles i entitats socials de la Vila, amb l'objectiu de minimitzar els riscos en els primers minuts d'atenció per a una emergència en una persona.