Comunicat de l’Ajuntament d’Alcarràs
16/10/2018
Arran de la denúncia de la Federació de Serveis Públics de Catalunya de l'UGT- Terres de Lleida, l'equip de govern de l'Ajuntament d'Alcarràs comunica que:
Des del consistori alcarrassí fa un any i mig que s'està elaborant conjuntament amb CC.OO, UGT i el Comitè d’Empresa una Relació de Llocs de Treball (RLT). Es tracta d’un document intern que serveix per valorar d’una manera objectiva, segons una sèrie de paràmetres, la retribució del personal del consistori en funció de la responsabilitat que exigeix cada lloc de treball.
La RLT de l'Ajuntament d'Alcarràs s'ha realitzat a través de l'assessorament d’una empresa experta en la matèria i ha comptat amb els acords de les quatre parts implicades, entre les quals també hi ha UGT.
En determinats casos, com en el cas de la directora de l'escola bressol municipal, s'ha constatat com el sou que percebia era molt inferior al que pertocaria segons la funció a desenvolupar i en comparació al sou que reben els professionals de la seva categoria. En aquest sentit s'ha valorat en tots els casos el nivell de responsabilitat, el número de persones a càrrec, el grau de formació necessari per a dur a terme l'activitat, entre altres indicadors.
L'equip de govern de l'Ajuntament d'Alcarràs ha vetllat en tot moment perquè les retribucions de la RLT estiguin fixades en base a uns criteris objectius contrastables i lluny de voluntats i decisions polítiques. Es tracta, doncs, d’un document de futur perquè cap càrrec polític pugui decidir de manera unilateral qui ocupa un lloc de treball i quant ha de cobrar, i entén que la denúncia d’UGT només pot ser fruit d’una resposta personal incoherent.