Balanç dels primers 3 mesos de l'Agent Cívic
10/07/2012
S'ha passat de 62 avisos per infraccions a la via pública, als 17 actuals |
Agent Cívic |
La posada en funcionament la segona quinzena del passat mes d’abril d’un Agent Cívic a Alcarràs per a combatre les actituds incíviques a la via pública està donant ja els seus primers resultats, segons les dades oficials d’aquests tres primers mesos de servei.
En aquest sentit, el nombre d’actuacions realitzades per actes incívics durant la segona quinzena d’abril –coincidint amb la implantació del servei- era de 62, mentre que actualment ha baixat fins als 17. Aquesta reducció suposa un descens del 66% de les actuacions per infraccions tipificades en l’Ordenança Municipal de Civisme i Convivència, que l’Ajuntament d’Alcarràs va aprovar el novembre de 2011.
L’alcalde d’Alcarràs, Miquel Serra, s’ha mostrat satisfet amb el resultat de la tasca de l’Agent Cívic, principalment pel seu treball preventiu. “L’agent cívic porta a terme una important tasca pedagògica, explicant a aquelles persones que desconeixen l’Ordenança de Civisme o les normes bàsiques de comportament que hi ha certes actituds que no es poden portar a terme en la via pública per no trencar l’harmonia veïnal. D’aquesta manera, es dissuadeixen aquells comportaments impropis i només es denuncien els reincidents”, ha especificat Miquel Serra.
Entre les infraccions més habituals cal destacar:
-Llençar deixalles al terra
-Utilitzar de manera inadequada els bancs públics
-Consumir begudes alcohòliques en la via pública
-Remenar a l’interior de contenidors
Cal recordar que la implantació de l’Agent Cívic forma part d’un pla de mesures iniciades per l’actual equip de govern per combatre la inseguretat a l’interior del municipi. Aquesta actuació també s’ha complementat amb el repartiment d’uns díptics entre les diferents associacions sobre quines són les normes de civisme en la via pública, segons l’ordenança aprovada pel consistori.