Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Alcarràs inaugura l’arbre fet amb quadrats de ganxet més alt de Catalunya

05/12/2024

Una iniciativa coorganitzada per les Mestresses de Casa d'Alcarràs, Dadà Tallers i l'Ajuntament d'Alcarràs, que ha comptat amb la participació de 169 veïns i veïnes.

 

Alcarràs ha inaugurat aquest dijous 5 de desembre l'arbre més alt de Catalunya fet amb quadrats de ganxet (granny squares), amb una altura total de 8 metres.  

 

En aquest sentit, es tracta d'una iniciativa a través de la coorganització entre les Mestresses de Casa d'Alcarràs, Dadà Tallers i l'Ajuntament d'Alcarràs i que ha comptat amb la participació de 169 persones, la majoria veïns i veïnes d’Alcarràs, que han generat més de 4.000 quadrats de ganxet d’entre 15 i 20 centímetres.

 

La creació dels quadrats de ganxet va començar abans de l'estiu, on es van fer uns tallers en què van coincidir persones que ja en sabien i altres que no. A partir de llavors, es van continuar generant cadascú des de la casa seva fins a finals de novembre. A més, les parts destaquen que s'han fet servir més de 200.000 metres de fil -200 km- “és a dir, com anar des d'Alcarràs a Barcelona, aproximadament”.

 

Pel que fa a l’estructura interna, feta amb ferros, els encarregats de crear-la han estat els membres de la brigada municipal.

 

Per tot això, des de les tres parts, s'ha catalogat la iniciativa "com un èxit de participació" i, a més,  s'ha valorat el fet que "hagi pogut ser un punt de trobada entre diferents generacions per a poder recuperar una cosa tan típica -que ara sembla que està de moda- com és fer ganxet".

 

L’arbre, que està situat a l’encreuament entre el carrer Major i el carrer Joan Maragall, es podrà visitar fins al proper dia 6 de gener.