Alcarràs estrena aquest dijous la cançó oficial de la Festa Major d’Estiu d’Alcarràs
19/08/2020
Alcarràs, on vas? és el resultat d’un encàrrec que es va fer, explica Gerard Companys, regidor de Festes, en un moment al qual es valorava fins i tot la possibilitat d’haver de cancel·lar la Festa Major d’Estiu d’enguany. Aquesta circumstància, va decidir el consistori a fer un pas endavant: “Ha estat un any molt complicat per tothom i ens hem hagut d’enfrontar a situacions d’incertesa. Finalment, la Festa Major d’Estiu se celebra amb les mesures de seguretat imprescindibles i tots podrem gaudir en directe de la cançó dels Pepet i Marieta, però si no hagués estat així, n’hauríem pogut gaudir d’una altra manera. Les festes majors són un espai de socialització i fan poble, Per això, dins d’un context de màxima garantia sanitària al qual la mascareta serà imprescindible arreu i prendrem la temperatura a tothom abans de cada acte, hem decidit celebrar-la”, explica el regidor.
Un complet programa
A banda de amb la cançó i el concert de Pepet i Marieta, la Festa Major d’Estiu 2020 arriba amb un complet programa al qual no faltaran propostes de qualitat per tots els públics com el concert dels Xiula i l’espectacle A la Fresca el dia 27, concerts de grups locals com Mototrös i actuacions de solistes com Kelly Isaiah. Igualment, orquestres de reconegut prestigi com ara Nova Etapa i Pensylvania seran part destacada de la Festa. El teatre, igualment, serà protagonista i, enguany, presenta com a actes principals l’actuació del televisiu Quim Masferrer, que arribarà a la nostra vila el divendres 28 amb el seu espectacle Bona Gent, l’espectacle Contes al Carrer, del grup local Baobap Teatre o la representació Hamelí, de Xip Xap Teatre el diumenge 30.
Tots els actes es desenvoluparan dins d’un marc de plena seguretat sanitària i, als principals, se regularà l’accés amb un sistema de reserva prèvia d’entrades gratuïtes, les quals han pogut ser retirades prèvia identificació dels assistents amb nom i cognom pels alcarrassins i alcarrassines aquests 17 i 18 d’agost a Lo Casino i a raó de quatre per acte i persona. Avui 19 i demà dia 20, qui encara no hagi retirat de manera presencial les seves entrades, pot aconseguir-les –també a raó de quatre per acte i persona i prèvia identificació per garantir la traçabilitat- mitjançant el web www.alcarras.cat/entrades. Alguns actes, com ara la representació de l’obra de Quim Masferrer Bona Gent el divendres 28, el concert dels Xiula i l’espectacle A la Fresca el dia 27 o l’obra Hamelí de Xip Xap Teatre del dia 30 ja tenen l’aforament complet. “Era quelcom amb el que ja comptàvem. Si s’ha reservat un primer repartiment d’entrades presencial, ha estat per garantir preferència pels alcarrassins i alcarrassines davant de gent amb residència a altres municipis”, explica el regidor de Festes.
El context general de pandèmia obliga, però a un sobreesforç pel que fa a la seguretat. Així, la mascareta serà obligatòria a tots els espais, excepte a la pedalada popular de divendres 28, i es prendrà la temperatura a totes les persones assistents als diferents actes. Es recomana, igualment, que si algú percep en sí mateix qualsevol símptoma compatible amb la Covid-19 es quedi a casa tot i disposar d’entrada i que, en tot moment, es mantingui la distància de seguretat entre persones.
“Demano comprensió i, per avançat, agraeixo el compromís de tothom i vull donar les gràcies a la Comissió de Festes, que ha fet una tasca excel·lent. Per moltes persones, ha estat un any difícil, especialment pels qui van triar fer de la Cultura la seva forma de guanyar-se la vida. Per ells, i per tothom, organitzem aquesta Festa Major d’Estiu. Ara arriba el moment de gaudir del poble, de les persones i d’un programa dissenyat per celebrar de manera segura. Ningú no ha de tenir por, nosaltres ens encarreguem de garantir la seguretat”, explica el regidor de Festes.