Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Alcarràs acull la XIX Jornada Tècnica del Porcí per debatre sobre bioseguretat, antibiòtics i el futur econòmic del sector

01/10/2026

Aquest dijous, 1 d’octubre de 2026, s’ha celebrat a “Lo Casino” d’Alcarràs la XIX Jornada Tècnica del Porcí, una trobada de referència per al sector ramader que ha reunit productors, veterinaris, tècnics i representants institucionals per debatre sobre els principals desafiaments i oportunitats del sector porcí. L’acte ha estat organitzat per l’ADS del porcí d’Alcarràs i Torres de Segre, amb la col·laboració d’empreses i entitats vinculades al sector.

 

La inauguració ha comptat amb la participació de l’Il·lm. Sr. Jordi Verdú i Paijà, diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida; l’Il·lm. Sr. Jordi Castany i Camí, alcalde d’Alcarràs; i el Sr. Jordi Dolcet Cabasés, president de l’ADS del porcí d’Alcarràs i Torres de Segre.

 

Durant la jornada s’han abordat qüestions clau com la bioseguretat en un debat a tres bandes modera per Josep Casanovas (coordinador de bioseguretat de Cincaporc), Marta Serrano (veterinària de Cincaporc), Gemma Charlés Moliné (ramadera i sòcia de l’ADS) i Cristina Palacio (veterinària del Grup de Sanejament Porcí - GSP). També s'ha tractat l'ús d'antibiòtics (quan, com i per què s'utilitzen) a càrrec de Jordi Baliellas Capdevila (veterinari del GSP), la situació econòmica actual i perspectiva de futur del sector presentada per Pep Font (veterinari i cofundador de SIP Consultors), i l'anàlisi de la PPA (Pesta Porcina Africana) a Catalunya (què s'ha fet, on som i cap on anem) per Carlos Sánchez Martí (veterinari i cap de Secció de Programes Sanitaris dels Animals i Bioseguretat del Servei de Sanitat Animal).

 

La cloenda ha anat a càrrec del Sr. Jaume Feixa Cercós, director dels Serveis Territorials a Lleida del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, juntament amb l’alcalde d’Alcarràs i el president de l’ADS del porcí.

 

La jornada ha finalitzat amb un dinar de germanor i degustació de carn de porc, que ha servit per consolidar els vincles entre professionals i compartir experiències.

 

Amb aquesta dinovena edició, la Jornada Tècnica del Porcí d’Alcarràs referma el seu paper com a espai de trobada i coneixement, contribuint a la millora contínua i a l’adaptació del sector als nous reptes de benestar animal, sanitat, sostenibilitat i gestió empresarial.